Korrekt ubuntu

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
jensemand
Indlæg: 62
Tilmeldt: 17. dec 2017, 21:08

Korrekt ubuntu

Indlægaf jensemand » 4. jun 2018, 21:12

hej alle

jeg er ikke sikker på jeg om jeg har valgt det korrekte forum.

jeg benytter pt ubuntu 18.04 på min bærbar lenovo g550 fra 2010.

jeg har læst at der er mange forskellige ubuntuer: lubuntu, kabuntu mm.

bruger jeg den mest optimale ubuntu ift min pc?

jeg bruger udelukkende pc til at kigge på nettet (inkl. youtube, netbank), se foto og optaget video, samt lidt libreoffice calc + writer. jeg bruger ikke pc til at spille på.

jeg har vedhæftet min pc's specifikationer. jeg går ud fra de vigtigste specifikationer er der for at vurdere hvilken ubuntu version der er mest optimal ift min bærbare og det jeg bruger min bærbare til.

min bærbar kan godt køre 64bit har jeg fået af vide herinde ifm andre spørgsmål jeg har stillet.

harddisk er ssd.

pft.

mvh
Jens
Vedhæftede filer
grafik kort oplysninger.png
grafik kort oplysninger.png (24.01 KiB) Vist 631 gange

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Korrekt ubuntu

Indlægaf AJenbo » 5. jun 2018, 01:01

Lubuntu (minimal funktionalitet) er til meget svage systemer, men din er fin til at køre den normale udgave.

Kubuntu er til dem som fortrækker KDE frem for Gnome, hvis ikke du har en preference der ville jeg forslå at holde sig til standard.

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Korrekt ubuntu

Indlægaf Spotten » 9. aug 2018, 15:54

Du er på UbuntuDanmark, en support side for Ubuntu, du har Ubuntu installeret, så du er det helt rigtige sted! :-)

Lyder som et fint valg angående system til dit behov, der er mange forskellige systemer der spiller fint med de ting du skal bruge den til og den maskine du har! :-)

Jeg har selv kørt følgende igennem min tid i Linux miljøet:

Mandrake, Knoppix, Dappix, CrunchBangLinux
, Lubuntu, Kubuntu, Kali Linux, Linux Mint og nu Ubuntu, men Ubuntu har altid været mit foretrukne, de andre har ikke været så velfungerende på flere punkter og flere letvægts systemer har jeg udelukket kørt på oldnordiske maskiner der ikke kunne kører andet! :-)

En ting jeg har brugt, er at skaffe sig en gammel maskine, ikke nødvendigvis for gammel, hvor man kan rode og rage rundt uden at miste alle sine kære filer fordi man fik rodet for meget eller i blinde, det gør mindre ondt at nuke maskinen når der ikke er for meget at miste på det, og man kan lære af at lave en masse fejl! 8-)

Jeg håber du bliver glad for din Ubuntu, jeg skal nu til at installere en Ubuntu 18.04LTS 64bit og sidder lige nu på en Linux Mint 18.01LTS 64bit.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster