Problemer før "installation"

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
HC
Indlæg: 17
Tilmeldt: 30. jan 2007, 12:42

Problemer før "installation"

Indlægaf HC » 2. feb 2007, 13:32

Jeg har nu skiftet grafikkortet ud, og umiddelbart ser det ud til at virke - kommer ihvertfald ind på skrivebordet. Nu krydser jeg bare fingre for, at jeg kan installere. Vil "skærmproblemet" opstå igen, når jeg sætter mit ATI kort tilbage?

*edit: Det er da noget bøvl - efter at have skiftet tilbage til ATI, får jeg fejl under opstart - manglende skærm osv osv. :( Det er da godtnok besværligt :)

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Problemer før "installation"

Indlægaf Balder » 2. feb 2007, 17:53

@ HC:

Der er et eller andet med ATI og Linux. Men du kunne jo sætte det andet grafikkort ind igen, installere ATI-driveren (evt. fra Automatix2 Bleeder) og derefter skifte tilbage til ATI grafikkortet.
Mvh. - Balder

HC
Indlæg: 17
Tilmeldt: 30. jan 2007, 12:42

Problemer før "installation"

Indlægaf HC » 2. feb 2007, 17:58

Har vist fået installeret ATI-driveren fra ATI.com sådan nogenlunde, for det ser ud til at køre nu :) Takker alle for hjælpen!

spook
Indlæg: 365
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:54
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

Problemer før "installation"

Indlægaf spook » 5. feb 2007, 14:26

HC skrev:Kan man gøre følgende:

Installere Ubuntu på en ekstern HDD (via bærbar, som godt kan boote CD) og så loade det op på den stationære - lave partitioner på C: og flytte alle filer fra ekstern til C: ? Eller det du'er måske slet ikke...


Det duer slet ikke, nej. Hvor i landet bor du? Så kunne det jo være at det kom en venlig sjæl med et andet cd-rom drev til dig ;)
Billede

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster