16.04 har brækket rygraden -> 17.04

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
vovsen
Indlæg: 432
Tilmeldt: 25. sep 2009, 21:01
IRC nickname: vovsen
Geografisk sted: GENTOFTE

16.04 har brækket rygraden -> 17.04

Indlægaf vovsen » 14. maj 2017, 20:20

Maskinen er godt nok noget gammelt skrammel, men virker da udmærket - altså bare ikke længere.
Den har lige brændt en DVD med Ubuntu 17.04 som booter fint på en anden maskine, men ikke tale om at det virker på denne.
Opgraderingen knækkede nakken, og så ville jeg starte "forfra" med DVD-installation = ren røv at trutte i - men akke nej.

Er der nogen brugbar vej via Terminalen, så man kan komme igennem med en ny installation ?
Det må være det første spørgsmål.

Der skrives med et "indkørsel forbudt skilt i topmenuen" følgende: (irriterende man ikke kan kopiere teksten)
Der opstod en fejl. Kør venligst pakkehåndteringen fra højrekliksmenuen eller apt-get i terminalen, for at se hvad der er galt.
Fejlbeskeden var: "fejl BrokenCount>0".
Dette betyder som regel, at de installerede pakker ikke har alle de pakker de afhænger af , installeret.

Det blev jeg nu ikke specielt meget klogere af - heller ikke med de tre options:
Vis opdateringer
Vis meddelelser (med flueben)
Indstillinger

apt-get melder apt-get(8) som ikke kan bruges til noget (af mig)

HJÆLP!

vovsen
Indlæg: 432
Tilmeldt: 25. sep 2009, 21:01
IRC nickname: vovsen
Geografisk sted: GENTOFTE

Re: 16.10 har brækket rygraden -> 17.04

Indlægaf vovsen » 14. maj 2017, 20:36

Har så prøvet at installere Synaptics pakkehåndtering men det vil ikke lade sig gøre på grund af nogle mangler.
Den står og "tænker" !

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: 16.04 har brækket rygraden -> 17.04

Indlægaf AJenbo » 15. maj 2017, 02:14

Din pakker håndtering er i en dårlig tilstand så der for kan du ikke installere flere pakker (eks. synaptic). Sandynligvis pga. den er blevet afbrudt under opgraderingen af dit system.

Giv os resultatet fra apt-get:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install -f


Der findes desuden ikke nogen officel direkte opgradering fra 16.04 til 17.04, så hvordan har du forsøgt at udføre dette?

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Brandwatch [Crawler] og 0 gæster