fejlmeddelse i opstart Emnet er løst

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Torben Sonne
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. dec 2010, 20:23
IRC nickname: samarit
Geografisk sted: Præstø

fejlmeddelse i opstart

Indlægaf Torben Sonne » 11. feb 2017, 14:19

Skulle lige installere Ubuntu på konens maskine og det plejer at gå bum bum og så kører det, ikke denne gang. fik besked om at installationen fejlede og om at prøve 1 gang mere. Det gjorde jeg så men den kom blot en ny fejlmeddelelse ud af det som jeg tog et billede af og nu vil forsøge at indsætte. såvidt jeg kan se beder den om at jeg skal rette en ting manuelt. men hvorledes komme man videre end denne meddelse? jeg får blot en liste over kommandoer og det forstår jeg faktisk ikke meget af. Nogen der ved kan noget på disse få oplysninger? ellers spørg ind til det der er nødvendigt at vide for at kunne hjælpe. Bemærk det er en nyinstalation fra win 10 hvor der også var alvorlige problemer med at maskinen "frøs" og mange andre fejlmeddelser.
Vedhæftede filer
20170211_135534.jpg
20170211_135534.jpg (347.11 KiB) Vist 501 gange

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: fejlmeddelse i opstart  Emnet er løst

Indlægaf NickyThomassen » 11. feb 2017, 22:02

Den siger at der måske er fejl på harddisken, men at den ikke automatisk vil tjekke op på det.

Så vidt jeg kan se, jeg har nemlig ikke lige adgang til en Ubuntu, så kan du starte en tjek af harddisken manuelt med denne kommando

Kode: Vælg alt

fsck.ext4 -p /dev/sda1

Den vil så forsøge at løse eventuelle problemer undervejs. Spørgsmålet er så om du får mulighed for at taste kommandoen efter at fejlen er blevet vist? Ellers kan du starte installationen forfra og så vælge at prøve Ubuntu i stedet for at installere, og så derfra starte en terminal og skrive kommandoen.

Jeg har kopieret kommandoen herfra
https://help.ubuntu.com/community/Files ... leshooting

Torben Sonne
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. dec 2010, 20:23
IRC nickname: samarit
Geografisk sted: Præstø

Re: fejlmeddelse i opstart

Indlægaf Torben Sonne » 11. feb 2017, 22:39

mange tak! forsøger dit forslag og vender tilbage med et resultat i morgen.

Torben Sonne
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. dec 2010, 20:23
IRC nickname: samarit
Geografisk sted: Præstø

Re: fejlmeddelse i opstart

Indlægaf Torben Sonne » 14. feb 2017, 07:47

det ser ud til at fejlen eller hvad det var er rettet, ingen problemer i 3. gennemløb. Tak for hjælpen

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: fejlmeddelse i opstart

Indlægaf NickyThomassen » 14. feb 2017, 11:28

Jeg er glad for at det løste det :)

Ofte er det også alt hvad der er brug for, men hvis man er uheldig kan en skanning ikke fikse det, og så skal der en ny harddisk til.

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster