Flash player - HJÆLP!!!

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Kontiki
Indlæg: 21
Tilmeldt: 18. jan 2008, 23:29

Flash player - HJÆLP!!!

Indlægaf Kontiki » 2. feb 2008, 12:33

Jeg har på flere hjemmesider været udefor, at siden giver besked om, at en flash player skal installeres for at afvikle film på siden.

Jeg har forsøgt gentagende gange at installere det, som jeg tror er den rigtige flash player, men uden succes!!

Er der nogen her, som vil skære det ud i pap for mig og guide mig igennem fra start til slut? Altså fra hvor jeg får den rigtige Flash player til hvordan jeg får den installeret i Ubuntuen - trin for trin!

På forhånd mange tak!

mvh
Kontiki (nybegynder!)

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Flash player - HJÆLP!!!

Indlægaf sådanUBUNTU » 2. feb 2008, 12:54

Det er ganske givet den rigtige flash, du har installeret. Men for at være helt sikker, bør du installere pakken "Ubuntu Restricted Extras" via Tilføj/fjern". Den indeholder også diverse codecs, som er nyttige at have.

Du mangler sandsynligvis flash-plugin'en til firefox. Det er åbenbart et problem, der ikke er løst endnu på nyinstallerede ubuntusystemer, hvilket jeg har svært ved at fatte. Nå, men det handler ganske enkelt om at kopiere en fil 'libflashplugin.so' ind i mappen med firefox-plugins. Hvordan du gør det, kan du læse i denne tråd, side 2-3:

https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic ... h&start=15

Kontiki
Indlæg: 21
Tilmeldt: 18. jan 2008, 23:29

Flash player - HJÆLP!!!

Indlægaf Kontiki » 3. feb 2008, 12:32

Hej Sådanububtu,

jeg havde faktisk installeret "Ubuntu Restricted Extras", men når jeg var på forskellige sider, som har film på, så fik jeg besked på at der skulle bruges en flash player og når jeg så trykke på linket, fik jeg en boks op med muligheden for at installere Adobe flash player.

Dette kunne imidlertidig ikke lade sig gøre for et program som hedder "flashplugin-nonfree", som ikke ville tillade installation.

Først da jeg fjernede "flashplugin-nonfree" med Synaptic kunne jeg næsten automatisk installere Flash player!

"Flashplugin-nonfree" er den ikke en del af "Ubuntu Restricted Extras"?

Så problemet er løst nu.....!

Men mange tak for hjælpen! :-))

Kh

Mvh

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster