Hjælp, skærmopløsning

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Krazy
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1. feb 2008, 00:51

Hjælp, skærmopløsning

Indlægaf Krazy » 1. feb 2008, 01:04

Hej. Efter flere overvejelser besluttede jeg mis så for tidligere i dag, at jeg ville prøve ubuntu. Og lad mig sige dette, jeg er overrasket, jeg havde slet ikke troet at der var så fedt,men nok om det.
Jeg har så ligger og læst nogen guides for at komme i gang, og efter jeg så genstartede min computer, efter at have opdateret Ubuntu, bliv min skærmopløsning sat ned til 640X480, og det er godt nok irriterende, har prøvet alt men kan slet ikk finde ud af det, så hvis der er nogen der kan hjælpe vil jeg være meget glad.
Jeg har prøvet at være inde i "Screens and graphics" under system>administration men men jeg kan ikke trykke på den pil der skal give flere opløsninger
[img]http://www.a2zuploads.com/id8883/Skærmbillede.png[/img]

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Hjælp, skærmopløsning

Indlægaf Jimmyfj » 1. feb 2008, 04:14

Hej, og velkommen til Ubuntu

Under System>Administration-menuen har du et punkt der hedder: Restricted Drivers Manager. Dette program bruger du til at installere den driver, som passer til dit system. Her efter skulle du kunne sætte opløsningen.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Krazy
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1. feb 2008, 00:51

Hjælp, skærmopløsning

Indlægaf Krazy » 1. feb 2008, 14:58

Der har jeg været inde, en gang og aktivere grafikkortet. SÅ det er ikke det :?

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Hjælp, skærmopløsning

Indlægaf Artificial Intelligence » 1. feb 2008, 17:18

Du har også prøvet System ---> Preferences ---> Screen Resolution formoder jeg.

Hvilket kort har du?

ddv
Indlæg: 283
Tilmeldt: 26. nov 2007, 12:05

Hjælp, skærmopløsning

Indlægaf ddv » 1. feb 2008, 18:45

Du kan også prøve med et script, der hedder envy, der skulle installere den rigtige driver til dit grafik kort. Har ikke selv brugt det, men læst at mange brugere siger det virker. Eneste problem er vidst at man skal huske at installere hver gang man opdatere kernen, eller ihvertfald hvergang man opgradere til en ny version af ubuntu

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster