wubi eller?

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
potil
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19. maj 2015, 10:59

wubi eller?

Indlægaf potil » 19. maj 2015, 11:20

Nu har jeg efterhånden brugt nok mavesyre på at hidse mig op over windows og ville derfor installere Ubuntu sammen med windows, desværre gik det ikke helt så smertefrit om jeg troede det ville, jeg fik følgende besked fra Ubuntu da jeg ville starte det op.. https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10339591_10153215313904070_4778150996393568884_n.jpg?oh=5f5e9cfb4d9af6c52fa4d7426ec56dca&oe=55D19D27


Så nu overvejer om jeg skal droppe windows helt, men der er nogle ting jeg skal være sikker på virker i ubuntu også.
mit mobile bredbånd det er et Huawei E3276 - virker det i Ubuntu?
også har jeg Connectify så jeg kan komme på nettet med min Ipad, vil det virke også?

Sidst jeg havde Ubuntu var det ikke mig selv der installerede det og jeg hverken kendskab eller overskud til alt for meget bøvl, så håber det er nemt og ligetil?


På forhånd tak for hjælpen :)

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: wubi eller?

Indlægaf AJenbo » 19. maj 2015, 12:22

Hej og velkommen til forummet

Jeg vil fra råde Wubi (Ubuntu installeret inde fra Windows) til alt med undtagelse af at prøve Ubuntu for en kort periode. Der er et del faldgrupper med det og det er efterhånden ikke særlig vedligeholdte/testet.

Hvis den fejl du får er efter at du har installeret via Wubi vil jeg henvise til overstående. Hvis det er under en rigtig installation (dual boot) så skyldes det at den ikke automatisk kan parititonere din harddisk, for at kunne hjælpe her skal vi lige se hvordan din harddisk er partitioneret (helst via Gparted som du kan tilgå ved at vælge Prøv Ubuntu fra installations disken).

Når du starter computeren fra Ubuntu installations disken kan du vælge at prøve Ubuntu, her kan du så teste om dit modem bliver genkendt.

Det kan godt lade sig gøre at sætte et HotSpot op på samme måde som du gør med Connectify men jeg ville forslå at du i stedet får en 3G router der kan stå for at lave Wifi til alle dine enheder, så vil det også være lige meget om Huawei modemmet virker i Ubuntu eller ej.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: wubi eller?

Indlægaf lath » 19. maj 2015, 16:02

AJenbo skrev:Det kan godt lade sig gøre at sætte et HotSpot op på samme måde som du gør med Connectify men jeg ville forslå at du i stedet får en 3G router der kan stå for at lave Wifi til alle dine enheder, så vil det også være lige meget om Huawei modemmet virker i Ubuntu eller ej.
En 3G (eller 4G) router er et rigtig godt forslag.

Jeg har også et Huawei USB modem, dog af ældre model. Det virkede bedst, faktisk knasfrit, efter at SIM kortets PIN kode var blevet deaktiveret. Jeg vil lige nævne at jeg brugte en ikke-SIM-låst GSM mobiltelefon/featurephone til deaktiveringen, men enhver mobiltelefon burde kunne bruges til at deaktivere PIN koden på et SIM kort.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster