Windows i/uden om Ubuntu Emnet er løst

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Jacob Bahn
Indlæg: 357
Tilmeldt: 25. nov 2008, 11:29

Windows i/uden om Ubuntu

Indlægaf Jacob Bahn » 21. apr 2015, 14:28

Jeg er ved at være godt træt af, at den ene af mine to arbejdspladser tvinger mig til (også) at bruge windows. Løsningen er en dual-boot, men det er temmelig irriterende at skulle logge ud af linux for at komme på det lokale netværk (bl.a. til print mm), og ud af windows igen og tilbage til Linux for at arbejde. Jeg har aldrig prøvet at arbejde med virtuelle maskiner, men er begyndt at overveje det - jeg er ikke den store it-tekniker, så jeg er nervøs for, om der ligger alt for mange forhindringer i at få det til at virke?

Men, hvis jeg skal gøre forsøget, giver det så mest mening at installere Linux i en virtuel maskine under windows eller omvendt?
Mvh Jacob

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5520
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Windows i/uden om Ubuntu

Indlægaf Klaus Rasmussen » 21. apr 2015, 14:32

Bruger Ubuntu med Windows i Virtualbox. Kan anbefales.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Windows i/uden om Ubuntu

Indlægaf AJenbo » 21. apr 2015, 15:17

Jeg ville jo nok vælge at have Windows i den virtuelle maskine, især hvis det er den du bruger mindst. Det er temmelig lige til at sætte op.

Det man skal være opmærksom på er at den virtuelle maskine ikke vil have direkte adgang til det hardware man sætter til maskinen (usb kan lade sig gøre). Det vil dog ikke være en hindring for ting der er på netværket, så som printere etc.