Lubuntu uden fejl i tekst/link Emnet er løst

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Lubuntu uden fejl i tekst/link

Indlægaf Kurt Christensen » 9. apr 2015, 13:06

Jeg har prøvet at installere Lubuntu med 14.04 og 15.04; men bogstaverne/teksten forsvinder/danser både når jeg køre live og efter installation, og på 2 maskiner, der må være en fejl i ISO-en?
Nå, men for at komme udenom dette har jeg tænk at bruge Ubuntu 15.04, og så bagefter installere lubuntus skrivebord.
Hvordan gør jeg dette så jeg får Lubuntu så letkørende som muligt, og uden at den laver for meget om i Ubuntus opsætning. for jeg har set med Mate at en del 'særheder' sniger sig med når man installerer denne; såsom Mates grub og Mates grønne farve i mapper og link?
Når lejligheden byder sig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Lubuntu uden fejl i tekst/link

Indlægaf AJenbo » 9. apr 2015, 13:27

Lyder mere som et driverproblem, hvilket grafikkort er der tale om?

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Lubuntu uden fejl i tekst/link

Indlægaf Kurt Christensen » 9. apr 2015, 13:35

AJenbo skrev:Lyder mere som et driverproblem, hvilket grafikkort er der tale om?

GeForce 9200M GE/PCIe/SSE2 på denne, og NVIDIA® ION™ grafisk processor på Medionen.
Du har nok ret i det med driveren, det ser bare sjovt ud at teksten forsvinder og kommer igen, men ikke noget jeg ønsker den skal fortsætte med, og det er nok en mangel i Lubuntu-udgaven, så jeg tænkte jeg kunne gå omvejen over Ubuntu, da jeg ved den virker?
Når lejligheden byder sig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Lubuntu uden fejl i tekst/link

Indlægaf AJenbo » 9. apr 2015, 15:15

Sørg for at du har installeret samme driver i Lubuntu som du har haft i Ubuntu. Det kan også være forskellen er at driveren ikke fungere godt med 2D metoden som Lubuntu bruger til sin grafik, men fungere fint med 3D metoden som Ubuntu bruger, i så fald vil det ikke hjælpe at skifte brugerflade for så får du samme problem efter du skifter.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Lubuntu uden fejl i tekst/link  Emnet er løst

Indlægaf Kurt Christensen » 12. apr 2015, 10:56

Jeg opgraderede fra en 12.04 der ikke havde dette fænomen hvor jeg havde Lubuntus desktop på også, ikke min foretrukne metode, så må vi se om jeg tør opgradere til 15.04 Lubuntu når den bliver frigivet.
Når lejligheden byder sig.

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster