problemer med installationen af ubuntu

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
nielswt
Indlæg: 4
Tilmeldt: 5. aug 2011, 20:53
IRC nickname: nielswt

problemer med installationen af ubuntu

Indlægaf nielswt » 16. jan 2015, 08:23

Hej
Prover at installere ubuntu 14. et eller andet p[ en acer pc, men efter jeg har valgt sprog og klikket paa updatering og 3 part programmer under installation og har forbindelse til internet trykker naeste saa taenker den bare i time hvis den fik lov. hvis jeg starten den op normalt paa windows 7 bliver der bare blaa skaerm og ingen ikoner, og hvis jeg prover med alt f10 naar acer ikonet kommer for at faa den tilbage til fabriks indstillinger sker der ingen ting

haaber at der er nogen skarpe hjerner der kan fortaelle mig om skidtet er skidtet er staaet af eller om der er haab endnu

MVH Niels

nielswt
Indlæg: 4
Tilmeldt: 5. aug 2011, 20:53
IRC nickname: nielswt

Re: problemer med installationen af ubuntu

Indlægaf nielswt » 16. jan 2015, 08:30

kom videre i installation efter af have hojre klikket på acer disken og trykket format

ellers kommer jeg igen

niels

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: problemer med installationen af ubuntu

Indlægaf Jimmyfj » 16. jan 2015, 08:40

Hej Niels, velkommen til forum.

Der er to ting at tage højde for inden installation af Ubuntu: Hvor kraftig er din hardware, og hvad er din internet-speed?

Du kan, med fordel, vente med at installere opdateringer og 3-parts-programmer til efter installationen er udført. Vi er nogle stykker her, som kan give en hånd med det. Men vi vil gerne lige vide, om vi taler om en stationær Pc, eller en bærbar Pc? Det er ikke helt ligegyldig at vide da de to typer hardware opfører sig forskelligt.

/Jimmy
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: problemer med installationen af ubuntu

Indlægaf AJenbo » 16. jan 2015, 10:46

Det kunne være godt at vide om du er ved at installere 14.04 eller 14.10 (de er navngivet efter år og måned de udkom). Præcis hvilken model din maskine er. Prøv at starte den op med Prøv Ubuntu i stedet for installer, så kan du tilgå nogle flere værktøjer, du kan også starte installationen her fra og så se hvad der forgår mens den hænger.

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster