Vil installere men kan ikke boote fra cd. Workaround behøves

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
deepcore
Indlæg: 23
Tilmeldt: 6. sep 2007, 18:40

Vil installere men kan ikke boote fra cd. Workaround behøves

Indlægaf deepcore » 28. dec 2007, 17:14

Jeg har installeret ubuntu på min normale pc, og jeg er fuldt ud tilfreds med den.

Derfor besluttede jeg at tiden også er inde til at installere ubuntu på min trofaste bærbare. jeg ville gerne installere ubuntu ultimate 1.6, og har hentet cd'en og brændt den.

Imidlertidig har jeg haft et lille problem med min bærbare. Min venindes kat skubbede den på gulvet, og cd drevet røg en tur. Jeg har skiftet det med et dvd drev der under windows virker fint. ... men den NÆGTER pure at boote fra nogen som helst cd'er - selv om andre pc'er fint kan boote fra dem.

min bærbare har pt. både Fedora 4 samt XP liggende med grub bootloader. kan jeg evt. iværksætte installationen fra en af dem?
Det er tanken at begge gamle operativsystemer skal slettes når installationen sættes igang.

ddv
Indlæg: 283
Tilmeldt: 26. nov 2007, 12:05

Vil installere men kan ikke boote fra cd. Workaround behøves

Indlægaf ddv » 28. dec 2007, 19:48

Måske et dumt spørgsmål, men har du kigget i bios for at se om der dvd står til at blive boot'et først?

deepcore
Indlæg: 23
Tilmeldt: 6. sep 2007, 18:40

Vil installere men kan ikke boote fra cd. Workaround behøves

Indlægaf deepcore » 28. dec 2007, 21:58

Den står til CD. Har ikke punktet DVD. Der sat oprindeligt et CD drev i istedet for et DVD drev.
Det er iøvrigt en snotdårlig bios, og der er ikke mulighed for at stille på andet end boot setup'en. Desværre har jeg heller ikke mulighed for at opdatere bios.

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster