Windos sammen med Ubuntu

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
planet-reptile
Indlæg: 460
Tilmeldt: 18. nov 2007, 02:04

Windos sammen med Ubuntu

Indlægaf planet-reptile » 12. dec 2007, 18:01

Hej.

Jeg har en computer hvor Ubuntu er installeret på hele disken. Hvis jeg vil installere Windows på, skal jeg så bare følge den normale procedure og bare indsætte windows disken og så bare installere som normalt? Jeg går ud fra at jeg skal lave en ny partition, men det gøres vel bare automatisk, hvor jeg så kan vælge hvor meget plads den skal bruge?
Hilsen Kim.

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Windos sammen med Ubuntu

Indlægaf eitreach » 12. dec 2007, 18:05

Det gør du som du plejer at gøre.

Du skal dog være opmærksom på at Windows ikke prøver at være Linux-venligt, heller ikke når det installeres - så læs efter hvad det er installeren vil gøre.

Den vil også overskrive din master boot record - så bagefter, vil du være nødt til at gen-installere den via Ubuntu-cd'en.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

planet-reptile
Indlæg: 460
Tilmeldt: 18. nov 2007, 02:04

Windos sammen med Ubuntu

Indlægaf planet-reptile » 12. dec 2007, 21:54

Okay.
Det bliver måske ikke aktuelt alligevel. Har engang haft en til at se på min computer og han slettede netkorts driveren, så jeg kan ikke komme på nettet med en windows udgave alligevel på computeren. Læseren i d drevet vil ikke læse cd'er jeg brænder på min anden computer, så driverne kan ikke komme ind på computeren.
Tror jeg må købe et nyt netkort og få driver med. Så kan man lære at ikke alle og enhver skal pille ved ens computer.
Men ellers tak for hjælpen :)
Hilsen Kim.

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Windos sammen med Ubuntu

Indlægaf sådanUBUNTU » 12. dec 2007, 22:06

hehe

hvad med en ny cd-brænder? ;)

planet-reptile
Indlæg: 460
Tilmeldt: 18. nov 2007, 02:04

Windos sammen med Ubuntu

Indlægaf planet-reptile » 15. dec 2007, 13:17

Problemet er løst. Dygtig som jeg er til Windows ( :D ) fandt jeg en omvej og fik netkortsdriveren installeret og nu fungerer den som den skal. Huraa :D
Hilsen Kim.

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster