Nybegynder

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Nybegynder

Indlægaf Balder » 6. feb 2007, 22:34

Teddy skrev:... under installering af adobe, så skal jeg vælge mellem: tar.gz eller .rpm hva skal jeg vælge der??


Ingen af delene..! :)

Gå i Tilføj/fjern og installer derfra. - Eller brug Automatix2.
Mvh. - Balder

rooty
Indlæg: 13
Tilmeldt: 14. jan 2007, 17:50
Geografisk sted: Taastrup

Nybegynder

Indlægaf rooty » 7. feb 2007, 23:53

Hvis jeg nu gerne vil have en genvej/status af min 'stump kode' i top bar - hvorledes sætter jeg dette? Altså, vil gerne have så min sys.* server's status mht. brugere osv har genvej hos mig i min bar - skal egentlig kun bruge hvordan jeg laver en genvej til en egen kode.

(Er max ny i Gnome .. "mus i linux?!")
Hav en god dag.

spook
Indlæg: 365
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:54
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

Nybegynder

Indlægaf spook » 12. feb 2007, 09:13

rooty skrev:Hvis jeg nu gerne vil have en genvej/status af min 'stump kode' i top bar - hvorledes sætter jeg dette? Altså, vil gerne have så min sys.* server's status mht. brugere osv har genvej hos mig i min bar - skal egentlig kun bruge hvordan jeg laver en genvej til en egen kode.

(Er max ny i Gnome .. "mus i linux?!")


Lad mig lige forstå dig ret... vil du have en genvej til at få kørt en stump kode?
Billede

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Nybegynder

Indlægaf Wikzo » 10. mar 2007, 15:10

Skal vi ikke bare bruge denne tråd, til når nybegyndere har "halvdumme" spørgsmål vedr. Linux/Ubuntu? :)

Hvad er forskellen på "apt-get install enellerandenfil" og "aptitude install enellerandenfil"?
Billede

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Nybegynder

Indlægaf Balder » 10. mar 2007, 15:49

Wikzo skrev: nybegyndere har "halvdumme" spørgsmål vedr. Linux/Ubuntu?

Hvad er forskellen på "apt-get install enellerandenfil" og "aptitude install enellerandenfil"?


Halvdumme spørgsmål findes ikke. Kun halvdumme svar og forklaringer. Men se her.
Mvh. - Balder

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Nybegynder

Indlægaf Wikzo » 11. mar 2007, 08:24

Tjah, spørgsmålet er en lille smule dumt, da man bare kan søge på Google og få svar. Men jeg vil hellere have et dansk formuleret svar i stedet for en eller anden guide, så derfor var jeg lidt doven/halvdum.

Men tak for linket.
Billede

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Nybegynder

Indlægaf Balder » 11. mar 2007, 10:43

Wikzo skrev:Men jeg vil hellere have et dansk formuleret svar i stedet for en eller anden guide...


Det vil jeg også helst, men for det meste findes svaret ikke på dansk.

Imidlertid har du en blog og du er også ved at være kommet godt ind i Ubuntu har jeg på fornemmelsen. Så hvorfor ikke selv levere danske svar på f.eks. "apt-get vs aptitude"?

Læg dem på din blog eller her i forummet under Guides og HowTo's. :)
Mvh. - Balder

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Brandwatch [Crawler] og 0 gæster