Jeg har for kort tid siden, opdateret til 7.10, efter en succesfuld prøvekørsel af 7.04.
Jeg var imponeret over, hvor godt 7.04 kørte, og var derfor sikker i min sag, og opdaterede.
Nu kan jeg ikke få mit netværk til at køre med den stationære Win-pc, og jeg får eller ikke lov til, at køre med statisk IP adresse, noget der ikke var bøvl med i den tidligere version.
Det burde da ikke give problemer....
Men det er nu de mindste problemer.....

Jeg har gentagne gange formatteret og installeret uden nogle problemer.
Jeg kører dual med Win XP.
Mine problemer kommer tilfældigt, uden at jeg nødvendigvis har pillet ved noget, blot kørt mail og internet.
Jeg kan ikke altid lukke ned. Jeg vælger enten "dvale" eller "sluk", men computeren lukker ikke altid ned, men bliver hængende, hvorfor ved jeg ikke.
Når jeg så genstarter, efter at have tvangslukket, starter Ubuntu enten op, eller kommer med en masse diskfejl. Som regel noget med, at superblock er en gang i fremtiden. Jeg kører så en FSCK -y og det hjælper, men ikke altid 100 %
I dag mistede jeg instillingerne til mail, Firefox, samt de filer jeg hentede med Ktorrent i aftes, som om at alt nulstilles, dog er cookies og password ikke mistet i Firefox.
Hvad går galt??
Jeg har taget et par bileder med mobilen af et skærmbillede ved fejlen. Er der en mulighed for, at lave en log, som i kan læse noget ud af.
Hjælp mig, for jeg vil helst over på Linux 100 %.
ssandersen.dk/linux/diskfejl1.jpg
ssandersen.dk/linux/diskfejl2.jpg
Svend