Installation af Ubuntu 7.10 fryser pga bluetooth

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Zteff
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. nov 2007, 00:20

Installation af Ubuntu 7.10 fryser pga bluetooth

Indlægaf Zteff » 8. nov 2007, 00:33

Jeg har endelig taget beslutningen om at migrere til Ubuntu fra Vista. Så jeg downloadede 32-bit versionen af Ubuntu og gik i første omgang i krig med min gamle bærbare. Intet problem - installationen gik bare smertefrit...herligt!

Så til min nye bærbare som er en HP dv6565eo, men her gik det knapt så godt. Når jeg startede med cd'en i gik opstarten i stå når den skulle initialisere bluetooth - så jeg nåede ikke engang frem til selve styresystemet. Prøvede at slukke for bluetooth/wireless på computeren uden at det fungerede og prøvede at se om man kunne slukke for bluetooth i BIOS'en, hvilket man heller ikke kunne.

Så startede jeg maskinen op i Vista og downloadede den seneste version af BIOS'en og installerede den. I med cd'en igen og så i gang...og så virkede det! Herligt! Installationen gik igen fint....indtil den reelt var færdig og bad om at fjerne cd'en, så den kunne genstarte i det ny-installerede OS. Grub menuen kom frem og jeg valgte Ubuntu...men så fryser opstarten igen ved bluetooth?!?!

Hmmm....prøvede at sætte cd'en i igen for at se om den ville starte der (som den jo gjorde før) - men det vil den ikke?! Meget sært....

Er der mon nogle kloge hoveder derude, der kan hjælpe?

//Steffen

Jakobnw
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. jan 2008, 22:44

Installation af Ubuntu 7.10 fryser pga bluetooth

Indlægaf Jakobnw » 28. jan 2008, 22:47

Jeg kender ikke løsningen, men har præcis samme problem... Jeg sidder også med en HP (pavilion6000) så måske har det noget med dem at gøre

det er mærkeligt da denne slet ikke har bluetooth og derfor ikke burde have problemer

Zteff
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. nov 2007, 00:20

Installation af Ubuntu 7.10 fryser pga bluetooth

Indlægaf Zteff » 29. jan 2008, 09:09

Hej Jakob

Jeg er efterhånden nået frem til at det er Broadcom netværkskortet som Ubuntu ikke kan lide. Det er lykkedes mig at installere Kubuntu (men ikke Ubuntu) på min, men jeg har ikke kunne få det trådløse netværk til at fungere efter talrige forsøge - så jeg har kastet håndklædet i ringen og bliver hos Vista indtil videre. Men jeg vil meget gerne høre hvis du finder en løsning på problematikken.

Good luck...

//Steffen

Jakobnw
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. jan 2008, 22:44

Installation af Ubuntu 7.10 fryser pga bluetooth

Indlægaf Jakobnw » 29. jan 2008, 12:38

jeg fandt det her link

[url]http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=512059&highlight=bluetooth+installation

men forstod ikke en pind

hvis du kan finde ud af noget ud af det her så skriv lige[/url]

ddv
Indlæg: 283
Tilmeldt: 26. nov 2007, 12:05

Installation af Ubuntu 7.10 fryser pga bluetooth

Indlægaf ddv » 29. jan 2008, 13:13

For det første er den "how to" lavet til ubuntu 7.04, så det er den version som man skal forsøge at komme igennem guiden med :)

Men kan godt se det er en stor mundfuld for en nybegynder til Ubuntu, men hvad jeg har kunnet finde frem til så er der store problemer med ubuntu til de nævnte versioner af HP.
Vil nok anbefale og se om det bliver bedre i den næste version af Ubuntu, desværre :(

Zteff
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. nov 2007, 00:20

Installation af Ubuntu 7.10 fryser pga bluetooth

Indlægaf Zteff » 29. jan 2008, 21:06

ddv skrev:For det første er den "how to" lavet til ubuntu 7.04, så det er den version som man skal forsøge at komme igennem guiden med :)


Jeg har fulgt en del forskelligt tutorials - uden held - så jeg håber meget at der kommer en løsning på problemet. Om ikke andet så vil jeg forsøge at kontakte Broadcom for at høre hvad deres holdning er til problemet - det er jo forsøget værd.

ddv
Indlæg: 283
Tilmeldt: 26. nov 2007, 12:05

Installation af Ubuntu 7.10 fryser pga bluetooth

Indlægaf ddv » 29. jan 2008, 21:12

Helt sikkert :)

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Installation af Ubuntu 7.10 fryser pga bluetooth

Indlægaf sådanUBUNTU » 30. jan 2008, 00:39

Tjah. I sin tid kontaktede jeg broadcom. Intet svar. Hvis jeg havde en computer med broadcom chipset i dag, ville jeg købe et nyt netværkskort. Men det har jeg vist pointeret i forskellige tråde her på forummet. :-)

Broadcom (4318) = spild af tid+ustabil netværksforbindelse

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster