Kan ubuntu lave konflikt med bundkortet? Emnet er løst

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Kan ubuntu lave konflikt med bundkortet?  Emnet er løst

Indlægaf Toddvarg » 16. okt 2007, 03:07

Jeg har det meget træls med min ubuntu for tiden. Jeg kan ikke installere 7.04 igen. Jeg har så langt checket harddiskene og da jeg overførte de til en anden pc kunne jeg installere på de, og de kunne uden problem lave en dual-boot med windows og ubuntu. Men når jeg tok harddisken tilbage til den oprindelige pc, ville den kun boote windows, men ikke ubuntu. Jeg har også prøvet med live cd uden hardiske monteret i pc, men den fryser ligevel. Måske har det opstået en konflikt med bundkortet, er det nogen som har nogen erfaringer med det. Jeg vil nødig kun bruge windows, da jeg for det medste bruger ubuntu og er glad for det. Jeg har et bundkort som hedder asrock P4V88. Problemet har pludselig dukket op, den har kørt med det samme bundkort uden problemer i et halvt år.
Har også et indlæg under Ustabil Ubuntu, men da det her har en anden vinkel, valgte jeg at oprætte et nyt emne.

Håber det er nogen som kan hjælpe. Måske vil det hjælpe at købe et nyt bundkort?
Senest rettet af Toddvarg 15. nov 2009, 18:06, rettet i alt 1 gang.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Kan ubuntu lave konflikt med bundkortet?

Indlægaf Artificial Intelligence » 16. okt 2007, 07:52

Hvor gammel er bundkortet? Den ku' muligvis ved at brænde sammen.

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Kan ubuntu lave konflikt med bundkortet?

Indlægaf Jimmyfj » 16. okt 2007, 09:39

Ubuntu, eller operativ systemer som helhed kan ikke gøre dit bundkort ustabilt. Enten skal du opdatere din BIOS, eller du skal på jagt efter hardware som fejler, det sidste er det mest sandsynlige.

Jeg har forsket lidt i dit bundkort og har fundet ud af, at kortet har både PATA og SATA connectors til harddiske, hvilket ikke i sig selv er et problem. Mit eget MSI 6590 kort har det samme.

Men vi er nød til at have lidt flere informationer omkring opbygningen af din maskine. Hvilket grafikkort har du installeret, mængden af RAM osv. Et er i hvert fald sikkert, det er IKKE Ubuntu som er ustabil. Det er et hardware problem du sidder med. Lav en liste over din hardware i maskinen, det vil gøre det nemmere for os at søge en mulig løsning til dig.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

YoBilee
Indlæg: 82
Tilmeldt: 17. mar 2007, 20:22
Geografisk sted: Sdr. Stenderup (Kolding)

Kan ubuntu lave konflikt med bundkortet?

Indlægaf YoBilee » 16. okt 2007, 10:33

Har du tjekket din Live-cd for fejl?, ikke så sandsynligt, men det kunne jo være, og det ville være dumt at opdage at der er en fejl på cd'en efter man har købt nyt bundkort osv. Har selv oplevet fejl på en Live-Cd, selvom at det ikke er særligt sandsynligt.
Mvh. Søren
http://www.yobilee.dk Blog ;-)
http://myspace.com/yobilee Egne kreationer i Ableton Live og Reason
Billede

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Kan ubuntu lave konflikt med bundkortet?

Indlægaf Toddvarg » 16. okt 2007, 13:08

Jeg har prøvet med forskellige ubuntuskiver, og checket de for fejl uden at finde noget og det er det samme resultat hele vejen. Som sagt prøvede jeg at fjerne harddiskerne helt fra pc, og satte livecd ind, men den låste sig ligevel. Jeg tror heller ikke det er harddiskerne, da jeg flyttet de over i en anden pc og det fungerede fint med at installere ubuntu på harddisken. jeg har prøvet at bruge begge dvd brænderne og de fryser begge to, det ville være mærkeligt hvis de begge ryger. Og til sidst, det hele fungerede fint, helt til jeg begyndte at opgradere java, men det kan selvsagt være tilfældigheder. Bundkortet er ca. 3 år gammelt.



2 * 200GB Seagate 7200rpm 8 mb harddisk
Bundkort asrock P4V88+
2 * samsung dvd brændere med lightscribe
256mb daytona FX5500 tv-out/DVI grafikkort agv
2*512MB DDR Ram PC3200 Elixir
Terratec Cinergy 400 TV/Video
Zalman CNPS7000B-Cu køler
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Kan ubuntu lave konflikt med bundkortet?

Indlægaf Toddvarg » 25. okt 2007, 03:43

Det viste sig at den ene rambrikken var gået i stykker. Efter at den blev fjernet, fungerede det hele igen. Hvorfor den valgte at gå i stykker, under opdatering af java er et godt spørgsmål, men det må nok tillægges Murphy´s lov.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster