Ubuntu ustabil, hjælp Emnet er løst

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Ubuntu ustabil, hjælp  Emnet er løst

Indlægaf Toddvarg » 12. okt 2007, 19:42

Efter at jeg prøvede at opgradere java til den seneste version, har ubuntuen blevet ustabil. I denne del af forum kan i se hvordan processen udviklet sig
viewtopic.php?t=907&postdays=0&postorder=asc&start=0
men det er svært at sige om opgraderingen til java er skyld i det eller om deter noget helt andet.

Jeg skal minst genstarte den 2 gange for at den skal i det hele taget køre. Den klarer ikke at starte grafisk før den anden opstart, men kører med tekst, og hvor den fryser før den kommer helt i gang. Anden gang starter den som regel grafisk. Jeg har set forskellige beskeder under opstart:
1.at x server ikke starter
2. Nogle gange under opstart går den til kommandoterminal, så jeg må skrive startx for at komme til desktop.
3.Da jeg prøvede at starte op pc, kunne jeg se i textliniene at det stod, Segmentation fault.
4.jeg fik også en besked, hvor det stod:
Bug: soft lockup detected on CPUII0 (de to II var forbundet i top og bund, som et romersk 2 tal)
5.Da jeg startet pc op tidligere i dag, klarte den ikke at gøre det grafisk, men gik over til tekst, og der kunne jeg se at den frøs ved restricted drivers.

Som I kan se har jeg en meget træls pc. Håper nogen kan komme med et bud på hvad der kan gøres.
Senest rettet af Toddvarg 15. nov 2009, 18:04, rettet i alt 1 gang.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Ubuntu ustabil, hjælp

Indlægaf Artificial Intelligence » 12. okt 2007, 19:45

Prøv føst at slette den version a java du har installeret (og andre ændringer du har lavet).

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Ubuntu ustabil, hjælp

Indlægaf Toddvarg » 12. okt 2007, 20:17

Den sidste opgradering fik jeg ikke installeret, men jeg downloadet den flere gange og prøvede igen og igen. Kan de mange forsøg have gjort den ustabil?
Jeg her nu afinstalleret, den java der var installeret gennem automatix2. Jeg mener det er version 1.6.0, og da jeg checket har jeg nu version 1.4.2-02, efter at version 1.6.0 er afinstalleret. kan det være at jeg har for mange versioner som laver konflikt mod hinanden?
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Ubuntu ustabil, hjælp

Indlægaf Toddvarg » 12. okt 2007, 20:20

Jeg har også sun java 5.0 Runtime og Sun java 6 webstart installeret. Jeg er lidt usikker på hvad slags java og hvor mange typer det skal være installeret, så en vejledning ville ikke være helt galt.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Ubuntu ustabil, hjælp

Indlægaf Artificial Intelligence » 12. okt 2007, 20:27

En er nok, hvis du er almindelig bruger.

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Ubuntu ustabil, hjælp

Indlægaf Toddvarg » 12. okt 2007, 21:04

hvilken vil du så anbefale
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster