HP DV6004ae vil ikke boote live cd

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
niels
Indlæg: 50
Tilmeldt: 17. nov 2006, 11:46

HP DV6004ae vil ikke boote live cd

Indlægaf niels » 17. nov 2006, 12:01

Hej alle sammen,

Ja det her er så mit første indlæg i forummet. Godt initiativ i øvrigt! Men nu til problemerne.

Min bror har lige anskaffet sig en HP DV6004ae. Og efter at have hørt på mig snakke om Ubuntu de sidste par år, er han blevet interesseret i at prøve.

Så i går mødtes vi for at få det overstået. Jeg havde fortalt om hvordan installationen af Edgy på min ThinkPad havde taget under tre timer (inkl. hent og brænding af CD samt vask af en større opvask). Planen var derfor lige at bruge et par time på at installere det nødvendige.

Vi kom dog ikke længere end til godt inde i opstarten af live cd. Efter at have givet en fejlmeddelse om at driveren til hans trådløse Broadcom-netkort ikke kunne indlæses, gik skærmen i sort og der skete ikke mere.

Nu til spørgsmålet: Hvad kan det skyldes og hvad kan vi gøre for at komme videre?

Jeg har tidligere haft problemer med enkelte drivere det betød noget for muligheden for at køre systemet. Og kan en netværksdriver virkeligt have så fatal betydning?!

vic
Indlæg: 19
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:50

HP DV6004ae vil ikke boote live cd

Indlægaf vic » 17. nov 2006, 17:44

Jeg ville meget gerne hjælpe dig, men kan desværre ikke lige i øjeblikket.

jeg har nemlig selv en kammerat der har den tidligere model af den HP maskine (DV2000 et eller andet) her lykkedes installationen af Edgy EFT fint men den vil simpelthen ikke finde det trådløse netværks kort/Driver...

jeg roder i øjeblikket med det og forsøger at finde fejlen, men uden held so far.

medmindre der er andre der ligger inde med en løsning eller har fundet en andetsteds så skal jeg nok rapportere tilbage så snart jeg ved noget mere, men det lader til at problemet hovedsagligt er med HP maskiner. da jeg ingen problemer har haft på værken dell eller zepto maskiner.

Mvh
vic

Crispo
Indlæg: 7
Tilmeldt: 20. nov 2006, 15:42
Geografisk sted: Thy

HP DV6004ae vil ikke boote live cd

Indlægaf Crispo » 20. nov 2006, 15:50

har det samme problem på min acer TM maskine.. den vil ikke finde driverne til mit combo drev så kan derfor ikke installere ubuntu :/

frikadunse
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:21
Geografisk sted: Frederiksberg

HP DV6004ae vil ikke boote live cd

Indlægaf frikadunse » 21. nov 2006, 15:16

Er der ikke en genvejstast hvor i kan slå det trådløse netværkskort fra, og så prøve igen?

-bare en ide.

/Niels

espete
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21. nov 2006, 16:42

boot parameter.

Indlægaf espete » 21. nov 2006, 16:47

jeg har selv en HP dv6014ea og for at jeg kunne installere ubuntu på den fra live CD skulle jeg boot med den paramter som hedder

Kode: Vælg alt

noacpi
(mener jeg nok den hedder). jeg tror nok det er noget med størmstyring som så bliver slået fra eller så'n noget.

men du gør det ved at vælge den F-tast som giver "Other Settings" eller så'n noget på det første skærm billede fra CD'en og så tilføje

Kode: Vælg alt

noacpi
til den commando linje, der kommer frem.

Kan godt være at det var Alternativ ISO'en og ikke Live CD'en jeg bruget til at installere fra - kan jeg ikke helt huske.
./ eSPete has spoken / http://www.darch.dk /

PeterMeter
Indlæg: 7
Tilmeldt: 7. nov 2006, 15:16

HP DV6004ae vil ikke boote live cd

Indlægaf PeterMeter » 23. nov 2006, 18:51

Ellers kan man vel slå wireless fra i Bios, eller (hvis det ikke virker) evt. pille kortet ud og sætte det i efter installationen?

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster