I/O Error

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Junkuhn
Indlæg: 43
Tilmeldt: 3. sep 2007, 15:39
Geografisk sted: Helsingør

I/O Error

Indlægaf Junkuhn » 3. sep 2007, 15:50

Hej,


Dette er mit første post her på UbuntuDanmark. :)

Min computer brød sammen og jeg mistede en masse filer. blev sur på windows yada-yada-yada, her er jeg så! :)


Jeg hentede Ubuntu 7.04 desktop, til 64-bit AMD og Intel maskiner. Brændte CD'en og bootede fra den. Jeg kan køre memorytest og ellers vælte rundt i boot menuen som det passer mig.

Vælger jeg "Kør eller Installler Ubuntu" eller "kør Ubuntu i grafisk sikker tilstand" så får jeg en lille dialogbox op som fortæller mig I/O (/I/U - dk) error.

Jeg har nu kun mulighed for at klike "Genstart"


Er det en skidt boot Cd jeg har fået brændt mig eller er jeg helt gal på den?

Min computer er som sagt nede, så jeg skal ud på en mindre dagsrejse for at finde en computer med internet og brænder, derfor ville jeg lige såørge her først.


På Forhånd Tak

/Frederik Junkuhn

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: I/O Error

Indlægaf Jimmyfj » 3. sep 2007, 16:21

Hej og velkommen til Ubuntu

Det er ikke sikkert, at der er noget galt med den Cd du har brændt. Men er dit grafikkort et ATI kort skal du vælge at hente/brænde alternate install cd fra Ubuntus hjemmeside. Den fejl du beskriver er fra Installeren og jeg har oplevet den gentagne gange på flere maskiner med 64 Bit CPU og ATI grafikkort.

Når du har hentet ISO filen til Alternate Install Cd'en bør du tjekke MD5SUM for at sikre, at der ikke er fejl i overførslen af filen. Filen skal fylde omkring 694.5 MB, hvilket også kan bruges som et, omend noget usikkert, "pejlemærke"

Du skal ikke være nervøs for at installationen til Alternate Install Cd er i tekst mode. Det er ingen sag at installere den, blot du følger instrukserne på skærmen hele vejen.

Har du ikke tænkt dig at dual boote med Windows er det en god ting at lade installeren ordne det med partitioneringen for dig.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Junkuhn
Indlæg: 43
Tilmeldt: 3. sep 2007, 15:39
Geografisk sted: Helsingør

Re: I/O Error

Indlægaf Junkuhn » 3. sep 2007, 21:09

Jimmyfj skrev:Hej og velkommen til Ubuntu

Det er ikke sikkert, at der er noget galt med den Cd du har brændt. Men er dit grafikkort et ATI kort skal du vælge at hente/brænde alternate install cd fra Ubuntus hjemmeside. Den fejl du beskriver er fra Installeren og jeg har oplevet den gentagne gange på flere maskiner med 64 Bit CPU og ATI grafikkort.

Når du har hentet ISO filen til Alternate Install Cd'en bør du tjekke MD5SUM for at sikre, at der ikke er fejl i overførslen af filen. Filen skal fylde omkring 694.5 MB, hvilket også kan bruges som et, omend noget usikkert, "pejlemærke"

Du skal ikke være nervøs for at installationen til Alternate Install Cd er i tekst mode. Det er ingen sag at installere den, blot du følger instrukserne på skærmen hele vejen.

Har du ikke tænkt dig at dual boote med Windows er det en god ting at lade installeren ordne det med partitioneringen for dig.



Det lyder som min maskine.. :)

Jeg kigger på det senere iaften.. tak


*edit*

Hov,

Skal da lige svare på alle spørgsmålene.. :)

Ja, jeg havede tænkt mig at dual boote til at begynde med. Er det muligt at have Xp på en disk og Ubuntu på en anden, og stadig kunne vælge OS ved opstart?

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: I/O Error

Indlægaf Jimmyfj » 4. sep 2007, 08:22

Ja det er en mulighed. Blot sørg for at vælge hvilken disk du ønsker Ubuntu installeret på. Du skulle få alle dine diske at se når partitionsprogrammet starter op under install.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster