xenial xerus

Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet.
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

xenial xerus

Indlægaf Jimmyfj » 22. okt 2015, 08:15

I dag bliver wily så officielt til Ubuntu 15.10, og et langt udviklings forløb når sin afslutning.

Også denne gang har det været spændende af være med til at teste wily og udrede de fejl, som har været under vejs.

Glæd dig over resultatet. 15.10 er en solid, og virkelig stabil udgivelse.

Men - Som overskriften siger: Vi må videre. Videre mod den næste LTS, som bliver Ubuntu 16.04 LTS, code name xenial xerus.

Mange vil sikkert holde sig tilbage og ikke rigtig have lyst til at deltage i test-arbejdet, fordi dette arbejde let kan medføre, at man bliver nød til at gen-installere test-maskinen fra bunden, grundet et eller andet binært flop.

Men også her er der, denne gang, hjælp at hente.

Hvis du ikke har lyst til at deltage i testene af den nye LTS fordi du ikke magter at skulle gendanne alle dine settings, installerede programmer, temaer og ikoner, så trækker jeg lige programmet Aptik på banen.

http://www.tecmint.com/aptik-a-tool-to-backuprestore-your-favourite-ppas-and-apps-in-ubuntu/

Programmet, som jeg selv bruger flittigt, er ikke kun tiltænkt 'Testerne' - Programmet kan også være en del af din demo overfor Windows-brugere, hvor du via Aptik kan demonstrere hvor enkelt det er at genskabe alle ens indstillinger og installerede programmer. Men læs selv om Aptik via det link jeg smed.

Her er et par nyheder omkring, hvad Mark gerne vil have med i xenial:

http://markshuttleworth.com/archives/1479

/Jimmy
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: xenial xerus

Indlægaf AJenbo » 22. okt 2015, 08:37

Jeg har kørt med beta udadgående (i produktionen pga manglende driver i tidligere udgaver) i snart en måned og har ikke oplevet en eneste fejl så det har været meget fredeligt denne gang.

Tilbage til "Projekt: Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster