Ubuntu 12.04 med Linux Kernel 3.5.0.17

Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet.
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Ubuntu 12.04 med Linux Kernel 3.5.0.17

Indlægaf Jimmyfj » 5. okt 2012, 18:52

Kom, lad os lege "hvem crasher først sit system" :D

Nej. Spøg til side. De fleste af jer kender sikkert programmet "Ubuntu-tweak"? For de af jer, der ikke kender softwaren er her et 2-i-1 link til dels en omtale af programmet, dels en PPA/install-oplysning.

http://www.ubuntugeek.com/how-to-install-ubuntu-tweak-0-7-0-in-ubuntu-12-04-precise.html

Efter en gen-installation i dag (for at lave en dual-boot med Debian Sid) tænkte jeg, at det jo da kunne være helt sjovt at se, hvad der vil ske ved at installere den webupd8, som programmet præsenterer dig for.

Som jeg har forstået det, så sker der det, når du lægger hele webupd8 ind, så overtager den nogle af dine normale opdateringer (tror jeg).

Efter to genstarter af mit nye system lod jeg update.manager søge efter opdateringer. Det havde det resultat, at min kernel 3.2.0.32 blev afløst af kernel 3.5.0.17 - Og min gamle 193.x nVidia-driver er blevet afløst af nVidia-driver 304.51.

Jeg skriver dette indlæg i håb om at flere har lyst til at prøve denne kerne af. Den er HURTIG, og virker meget stabil. Det skal blive spændende at se, hvordan systemet udvikler sig i den nærmeste tid.

P.S. Gør dig selv, og alle os, som gerne vil lege med vores systemer den tjeneste, at lade være med at installere de nye kerner/drivere, hvis ikke du, som minimum, sélv kan genskabe dit systrem fra scratch - Du er ude på åbent hav, og du kan let kæntre i et sådant omfang, at en ny "båd" er nødvendig. Dette indslag er 100% ment som et eksperiment, og bør IKKE køres på produktionsmaskiner.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu 12.04 med Linux Kernel 3.5.0.17

Indlægaf AJenbo » 5. okt 2012, 20:05

Det er vist også den kerne der kommer med i Ubuntu 12.10 som kommer her inden for et par uger. Selv kigger jeg lidt mere til Linux 3.6 da den har nogle opdateringer af den åbne Radeon driveren jeg godt kunne tænke mig. Linux 3.7 skulle også blive spændende for GeForce 600 da den kan køre disse med den engen åbne driver.

Tilbage til "Projekt: Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster