SLI vs. Ubuntu 8.10

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
nocket
Indlæg: 12
Tilmeldt: 2. feb 2009, 23:51

SLI vs. Ubuntu 8.10

Indlægaf nocket » 3. feb 2009, 04:07

Jeg har følgende problem (Har søgt på forum, og kunne ikke finde noget ang. dette):

Jeg kører SLI med 2x nVidia Realtek 7800GT, 256 MB RAM.
Efter installation og opdatering af Ubuntu 8.10 ville jeg installere nVidia driveren som den popper op med..
Det skulle jeg aldrig ha' gjort - Nu kan jeg ikke boot Ubuntu op mere.
Den loader, og skriver så nogle fejl som "No resume image.." (Som hvis man havde brugt Hibernate - Har jeg læst mig til) "Performing normal boot" - Det er ca. det den skriver, men så sker der ikke mere, andet end jeg kan logge på, uden at være kommet ind i den grafiske brugerflade.. Dvs. jeg har bare en stor terminal, som jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an, da jeg er mega n00b vedr. Linux.

Jeg starter med:

Kode: Vælg alt

sudo -s


Jeg har læst mig frem til at jeg skal finde mit main GFX's BusID, vha.

Kode: Vælg alt

lspci | grep VGA

Min hedder så 01:00.0
Og så skal jeg ændre i xorg.conf vha.

Kode: Vælg alt

vi /etc/X11/xorg.conf

.. Her går jeg så i stå, og aner ikke hvordan jeg kan ændre i den, og hver anden gang jeg prøver dette "step" åbner den ikke rigtig filen.. Desuden; når jeg får den åbnet mangler det "felt" hvor BusID'erne skal stå..

What to do?

nocket
Indlæg: 12
Tilmeldt: 2. feb 2009, 23:51

Re: SLI vs. Ubuntu 8.10

Indlægaf nocket » 4. feb 2009, 16:16

Bump?

~ Det kan ikke passe der ikke er nogen der ved hvordan jeg redigerer i xorg.conf..?

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: SLI vs. Ubuntu 8.10

Indlægaf Casper Hansen » 4. feb 2009, 17:36

nocket skrev:Bump?

~ Det kan ikke passe der ikke er nogen der ved hvordan jeg redigerer i xorg.conf..?


Har aldrig haft med SLI at gøre, men lavede en google søgning og fandt denne blog:

http://vinaybalamuru.wordpress.com/2008 ... -settings/

For at ændre xorg.conf skal du fortælle systemet, hvilket program du vil starte xorg.conf-filen op med. Det kan været gedit, kate eller hvad man bruger.

Kode: Vælg alt

sudo gedit /etc/X11/xorg.conf
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

nocket
Indlæg: 12
Tilmeldt: 2. feb 2009, 23:51

Re: SLI vs. Ubuntu 8.10

Indlægaf nocket » 4. feb 2009, 19:11

Casper Hansen skrev:
nocket skrev:Bump?

~ Det kan ikke passe der ikke er nogen der ved hvordan jeg redigerer i xorg.conf..?


Har aldrig haft med SLI at gøre, men lavede en google søgning og fandt denne blog:

http://vinaybalamuru.wordpress.com/2008 ... -settings/

For at ændre xorg.conf skal du fortælle systemet, hvilket program du vil starte xorg.conf-filen op med. Det kan været gedit, kate eller hvad man bruger.

Kode: Vælg alt

sudo gedit /etc/X11/xorg.conf


Du skal virkelig forklare det til mig som en på 10 år.. :P
Hvordan navigerer jeg i filen når jeg har åbnet den? Hvordan laver jeg en ny linie osv., så jeg kan skrive BusID ind osv.
På forhånd tak :)

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: SLI vs. Ubuntu 8.10

Indlægaf Casper Hansen » 4. feb 2009, 19:47

nocket skrev:
Casper Hansen skrev:
nocket skrev:Bump?

~ Det kan ikke passe der ikke er nogen der ved hvordan jeg redigerer i xorg.conf..?


Har aldrig haft med SLI at gøre, men lavede en google søgning og fandt denne blog:

http://vinaybalamuru.wordpress.com/2008 ... -settings/

For at ændre xorg.conf skal du fortælle systemet, hvilket program du vil starte xorg.conf-filen op med. Det kan været gedit, kate eller hvad man bruger.

Kode: Vælg alt

sudo gedit /etc/X11/xorg.conf


Du skal virkelig forklare det til mig som en på 10 år.. :P
Hvordan navigerer jeg i filen når jeg har åbnet den? Hvordan laver jeg en ny linie osv., så jeg kan skrive BusID ind osv.
På forhånd tak :)


Jeg har som sagt ingen erfaring med SLI så det er på egen regning, hvis det går galt.
- gedit er et ganske normalt tekstprogram (ligesom Notesblok i Windows). Hvis du skal tilføje noget skriver du det nederst og gememr.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

nocket
Indlæg: 12
Tilmeldt: 2. feb 2009, 23:51

Re: SLI vs. Ubuntu 8.10

Indlægaf nocket » 4. feb 2009, 20:12

Jamen jamen :lol:
Jeg skal jo skrive et bestemt sted, og jeg har kun min terminal, jeg er ikke inde i Ubuntu.
Det undrer mig at ingen andre har haft dette problem herinde..

Det lykkedes mig at få det op at køre!

Jeg gik ind i

Kode: Vælg alt

sudo vi /etc/X11/xorg.conf

Jeg trykkede 1 for at ændre i filen, og brugte musetasterne til at scrolle ned til "Device".
Hvordan det lykkedes mig aner jeg ikke, men jeg fik lavet en ny linie og skrev her "BusID "PCI:1:0:0" "

Kode: Vælg alt

Section "Device"
   Identifier   "Configured Video Device"
   Driver   "nvidia"
   Option   "NoLogo"   "True"
   Busid    "PCI:1:0:0"
EndSection

Sådan ser min xorg.conf ud nu

Jeg gemte ved at trykke ESC og skrive ":wq"
Jeg lukkede så ned ved at skrive "sudo halt" og bootede op igen, og nu sidder jeg i Ubuntu 8.10 med nVidia SLI kørende :)

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: SLI vs. Ubuntu 8.10

Indlægaf Casper Hansen » 4. feb 2009, 21:24

nocket skrev:Jamen jamen :lol:
Jeg skal jo skrive et bestemt sted, og jeg har kun min terminal, jeg er ikke inde i Ubuntu.
Det undrer mig at ingen andre har haft dette problem herinde..

Det lykkedes mig at få det op at køre!

Jeg gik ind i

Kode: Vælg alt

sudo vi /etc/X11/xorg.conf

Jeg trykkede 1 for at ændre i filen, og brugte musetasterne til at scrolle ned til "Device".
Hvordan det lykkedes mig aner jeg ikke, men jeg fik lavet en ny linie og skrev her "BusID "PCI:1:0:0" "

Kode: Vælg alt

Section "Device"
   Identifier   "Configured Video Device"
   Driver   "nvidia"
   Option   "NoLogo"   "True"
   Busid    "PCI:1:0:0"
EndSection

Sådan ser min xorg.conf ud nu

Jeg gemte ved at trykke ESC og skrive ":wq"
Jeg lukkede så ned ved at skrive "sudo halt" og bootede op igen, og nu sidder jeg i Ubuntu 8.10 med nVidia SLI kørende :)


Cool. Hvis du er terminal mode skal du bruge nano i stedet for gedit.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster