PS2 -> USB ..?

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
Jakob77
Indlæg: 889
Tilmeldt: 19. dec 2008, 15:52
IRC nickname: Jakob77

PS2 -> USB ..?

Indlægaf Jakob77 » 8. jan 2009, 14:43

 


Jeg har set, at man kan få en lille adapter, så man kan bruge en mus til PS2, selvom musen er med USB-stik.

Altså en lille adapter med et USB-hunstik i den ene ende og et PS2-hanstik i den anden ende.

Mit spørgsmål er så, om sådan en adapter også kan og må bruges til mange andre USB-enheder, eller om den kun er til musen..?



 

andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: PS2 -> USB ..?

Indlægaf andsen » 8. jan 2009, 16:39

Da det kun er mus og tastatur der bruger PS/2, så vil jeg nok råde dig til at lade være. (Regner med du tænker på sådan noget som printer, ekstern harddisk eller lignende?)
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

Jakob77
Indlæg: 889
Tilmeldt: 19. dec 2008, 15:52
IRC nickname: Jakob77

Re: PS2 -> USB ..?

Indlægaf Jakob77 » 10. jan 2009, 15:13

.



Jeg ville gerne kunne boote på en USB-nøgle, som sidder i PS2 porten.
Men det er jo nok meget urealistisk, blandt andet fordi bios ikke giver mulighed for at boote på en PS2 port.

En netadapter og en ekstern harddisk kunne også være interessante muligheder.

Men jeg tror nok, at jeg opgiver det igen. Ellers må det vente til engang, hvor jeg har en skrotcomputer at prøve det på, så det ikke gør noget, at porten brænder af.



.

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: PS2 -> USB ..?

Indlægaf soundpartner » 10. jan 2009, 18:37

Jakob77 skrev:.



Jeg ville gerne kunne boote på en USB-nøgle, som sidder i PS2 porten.
Men det er jo nok meget urealistisk, blandt andet fordi bios ikke giver mulighed for at boote på en PS2 port.

En netadapter og en ekstern harddisk kunne også være interessante muligheder.

Men jeg tror nok, at jeg opgiver det igen. Ellers må det vente til engang, hvor jeg har en skrotcomputer at prøve det på, så det ikke gør noget, at porten brænder af.



.

en ps2 port er en form for seriel port som er specielt bygget til tastatur og mus. som om det
ikke skulle være nok så er der forskel på portene så du skal have mus og keyboard i de rigtige porte. Man kan derfor IKKE bruge den adabter der følger med mus eller keyboard til noget som helst andet end tastatur eller mus!!!

det vil lidt svare til at putte vand i tanken af din bensinbil og så forvente at motoren af sig selv kan finde ud af at den skal køre på hydrogen
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster