Headware-specs. til MythBuntu

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
scifo
Indlæg: 20
Tilmeldt: 28. aug 2007, 23:15

Headware-specs. til MythBuntu

Indlægaf scifo » 30. nov 2008, 06:22

Hej folkens.

Jeg er begyndt at skule lidt til mit nuværende anlæg i stuen og ønsker nu at investere i et medie center.

Jeg kunne godt tænke mig at bruge mythbuntu, og har i den forbindelse nogle spørgsmål:

Jeg ville gerne kunne flg. på mit medie center:
- Se tv (Via kabel fra ComX)
- Ligge mine dvd film over på harddisken og se dem derfra med surround sound lyd via HDMI kabel så jeg stadigvæk har HD kvalitet.
- Kunne se avi filer jeg allerede har liggende (DivX format).
- Høre netradio. (eks. coolfm.dk)
- Høre almindelig radio. (kabel fra comX)
- Høre MP3 filer.
- Optage film fra tv.
- Se tekst tv, eller andet alternativ så man kan se hvad der kommer på de forskellige kanaler.
- Kunne streame mine film og musik til en anden pc via internettet.
- Styre det hele via fjernbetjening. (Til hverdag)
- Det må ikke støje særlig meget. (helst vandkøling)

1. Kan Mythbuntu alle de ting jeg gerne vil have den til? Hvis ikke, findes der så et andet Linux alternativ der kan?

2. Hvilken hardware skal jeg købe som minimum, når jeg gerne vil kunne det jeg har nævnt?

Mht. hardware ville jeg meget gerne have specs. og ikke bare henvisning til ubuntu.com's forum (har været der, og synes ikke jeg kan finde et klart svar).

Jeg har indtil videre forstået at jeg bør købe et nVidia grafikkort samt et Haupauge tv-kort, da der skulle være god understøttelse til dette.

Håber i gider at tage jer tid til at undersøge tingene, og give mig et konkret svar. :)

Med venlig hilsen
Scifo
oO---------------------Oo
Scifo, nu med Linux

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster