Cinelerra

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
oz1lmc
Indlæg: 33
Tilmeldt: 6. nov 2008, 20:16
Geografisk sted: 9310 Vodskov

Cinelerra

Indlægaf oz1lmc » 28. mar 2016, 16:51

Hej, hvor kan jeg finde en gruppe der behandler programmet Cinelerra.

MVH

oz1lmc-ib

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Cinelerra

Indlægaf AJenbo » 28. mar 2016, 17:38

behandler?

oz1lmc
Indlæg: 33
Tilmeldt: 6. nov 2008, 20:16
Geografisk sted: 9310 Vodskov

Re: Cinelerra

Indlægaf oz1lmc » 28. mar 2016, 19:17

Undskyld........ jeg mener en som er godt inde i dette program, jeg har installeret det på 250 GB hd, der ser rigtig fint ud, men der noget som jeg ikke kan få til at virke, det er at jeg bruger en 1394 port til at hente video ind i programmet.
Jeg har benyttet Pinacle i mange år og her virker porten som den skal, ps: kan også styre kamret via denne.
I øvrigt så læste jeg at man skulle være helt sikker på at det var den rigtige version man hentede ???? og at der skulle hentes en del tillægs programmer for at det virkede rigtig.

Men nu glæder jeg mig til at få løst disse MINDRE problemer.
God Påske
Ib

Dan Hansen
Indlæg: 496
Tilmeldt: 1. dec 2013, 15:37
Geografisk sted: Eidsvoll / Norge

Re: Cinelerra

Indlægaf Dan Hansen » 28. mar 2016, 20:13

Da jeg i sin tid fomlede med Cinelerra kunne man ikke hente video med firewire direkte. Jeg brugte Kino til det ...

Ser for øvrigt også at det anbefales på nyere kerner; http://www.g-raffa.eu/Cinelerra/HOWTO/g ... ready.html

How to capture video from your miniDV camcorder
Cinelerra record function for capture with firewire cable (dv input) isn’t working well on newer kernels. You can use Kino instead, or dvgrab (a nice and easy command line application).
dvgrab command line style is quicker and can grab also HDV content. Kino is more accurate in automatic scene splitting but occasionally misses some frames.
If you have Ubuntu 10.04 or older you will likely have to make firewire work before capturing with Kino or dvgrab.


Mvh Dan
Asus X207N - 32GB eMMC - 4GB RAM - KDE Neon 5.21.13 (Ubuntu 20.04 LTS) - Kernel 5.4.0-67-generic

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster