Bærbar til Ubuntu - igen

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Bærbar til Ubuntu - igen

Indlægaf eitreach » 28. dec 2007, 21:49

Jeg skal ikke selv have det, idet jeg ingen penge har - men jeg er blevet spurgt om denne ville være god. Umiddelbart ville jeg selv hoppe på den, men jeg kan jo overse noget..

http://www.zepto.dk/Shop/Config.aspx?co ... bookid=644
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Volle
Indlæg: 334
Tilmeldt: 19. maj 2007, 08:23
Geografisk sted: Odense

Re: Bærbar til Ubuntu - igen

Indlægaf Volle » 28. dec 2007, 21:59

eitreach skrev:Jeg skal ikke selv have det, idet jeg ingen penge har - men jeg er blevet spurgt om denne ville være god. Umiddelbart ville jeg selv hoppe på den, men jeg kan jo overse noget..

http://www.zepto.dk/Shop/Config.aspx?co ... bookid=644



Jeg har en Znote 6214W, den køre out of the box. det I skal tjekke er Wlan og grafikkort på den maskine.
Mvh Volle
Hardy Heron 8.04 - Compiz Fusion på Zepto 6214

kredde-s
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. dec 2007, 22:54

mig

Indlægaf kredde-s » 30. dec 2007, 23:09

det er mig, der har spurgt til den pågældene bærbare.
jeg kunne godt tænke mig, at prøve kræfter med ubuntu. så da jeg alligevel skulle have en ny bærbar til sommer(fordi jeg skal starte på handelsskole) og køre ubuntu derpå.
det vigtigste for mig er hastigheden, jeg er træt af timeglas og badebolde, og så grafikken. computeren skal kunne udnytte alt det fede ved ubuntu, og ikke være begrænset af hardware. derfor gik jeg ud fra at et Nvidia kort med 512mb ram, var at foretrække frem for et onboard intel.

Volle
Indlæg: 334
Tilmeldt: 19. maj 2007, 08:23
Geografisk sted: Odense

Re: mig

Indlægaf Volle » 31. dec 2007, 00:29

kredde-s skrev:det er mig, der har spurgt til den pågældene bærbare.
jeg kunne godt tænke mig, at prøve kræfter med ubuntu. så da jeg alligevel skulle have en ny bærbar til sommer(fordi jeg skal starte på handelsskole) og køre ubuntu derpå.
det vigtigste for mig er hastigheden, jeg er træt af timeglas og badebolde, og så grafikken. computeren skal kunne udnytte alt det fede ved ubuntu, og ikke være begrænset af hardware. derfor gik jeg ud fra at et Nvidia kort med 512mb ram, var at foretrække frem for et onboard intel.


på 6214 er der et nvidia 7600go kort med 512 mb ram på, det kører fint på ubuntu gutsy. og wifi-netkortet er et intel 3945 som også fungere fint.
Jeg har compiz kørende med random effects slået til.
Mvh Volle
Hardy Heron 8.04 - Compiz Fusion på Zepto 6214

kredde-s
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. dec 2007, 22:54

ram

Indlægaf kredde-s » 31. dec 2007, 18:04

er 2 gb ram nok, og kan det lade sig gøre selv at skifte ram på den, senere hen?

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Bærbar til Ubuntu - igen

Indlægaf eitreach » 31. dec 2007, 21:40

2gb skulle være ganske fint. Som skrevet kørte jeg selv med 512mb med gode resultater, så 2gb skulle jo bare gøre det endnu bedre.

Ram-installation burde også være til at have med at gøre. Jeg kan ikke selv se til den slags, så jeg spørger som regel familie til hjælp - og når lillemor kan, når hun er på besøg, så burde du også kunne. :P
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster