Fejl i SSD-harddisk

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Fejl i SSD-harddisk

Indlægaf Kurt Christensen » 29. okt 2012, 11:28

Min SSD-harddisk blev for varm og lukkede ned og melte fejl hele tiden, den blev hurtig 60 grader varm(før den gik i fejl) og så holde den den temperatur selv om maskinen ikke kørte i flere timer. da jeg så havde en del sider åben og skiftede imellem blev den for varm.

jeg har nu formatere den og kontrolleret den med diskredskaber og den melder ikke fejl mere.
kan jeg stole på det?
eller er der værktøjer jeg kan teste den med? den kører nu fra Usb.
og hvorfor bliver den varm selv om den ikke laver noget, er det min gamle maskines skyld?
Når lejligheden byder sig.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Fejl i SSD-harddisk

Indlægaf Kurt Christensen » 31. okt 2012, 18:48

det ser ikke godt ud :( kan den bruges trods de ødelagte sektorer?
Billede
Når lejligheden byder sig.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Fejl i SSD-harddisk

Indlægaf lath » 3. nov 2012, 00:51

How to be me skrev:det ser ikke godt ud :( kan den bruges trods de ødelagte sektorer?
Billede

Tjek lige S.M.A.R.T. status for disken.
Det ser ud til at det godt kan være et grafisk S.M.A.R.T. værktøj du bruger.
Du skal nok kigge i Info fanebladet for at se hvor mange timer det har været i drift.

Det kan være at den er alt andet end ny, dvs at det er en tidligere brugt harddisk fra et datacenter, som bliver solgt som ny, hvilket naturligvis er bedrageri, som er strafbart.
Se "Skumle diske" af PHK (Poul-Henning Kamp) på version2.dk: http://www.version2.dk/blog/skumle-diske-18133

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Fejl i SSD-harddisk

Indlægaf Kurt Christensen » 5. nov 2012, 11:39

http://www.version2.dk/artikel/ssdernes-holdbarhed-falder-drev-fejler-efter-faa-maaneder-48624#comment-218071

måske interessant for nogle der står og vil købe en SSD-harddisk

jeg tror bare jeg afskriver min på tabslisten, men damn den var hurtig mens den virkede :twisted:
Når lejligheden byder sig.

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster