Garmin GPS

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
oz1lmc
Indlæg: 33
Tilmeldt: 6. nov 2008, 20:16
Geografisk sted: 9310 Vodskov

Garmin GPS

Indlægaf oz1lmc » 22. okt 2012, 23:18

Hej.
Jeg har forsøgt mig før men fik ikke mit problem klaret.
Så jeg prøver her, jeg har en Garmin GPSMap 60CSx som jeg gerne vil have til at virke sammen med Ubuntu.
Jeg har forsøgt mig med Terminal og brugt de komandoer som jeg kan finde på nettet, men jeg er vist ikke god nok til dette.
Problemet er at GPS'en er koblet til Ubunto via USB stikket, sådan at man kan hente cachser over i GPS'en, men denne funktion virker ikke.
Jeg kan se at Ubunto kan se GPS'en når jeg bruger komandoen ls usb i terminal.
Er der en som kan hjælpe mig med at løse dette problem, det ville bare være dejligt.

I er velkommen til at ringe hvis det kan løse sagen, 22773953, blot ikke mellem 12:00 og 14:30

Med Venlig Hilsen
Ib Michaelsen
OZ1LMC

utopia
Indlæg: 174
Tilmeldt: 25. jan 2008, 13:14
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Garmin GPS

Indlægaf utopia » 23. okt 2012, 17:30

Jeg har testet lidt med qlandkarte og har fået forbindelse til min garmin map60cs
Hvad der lige var / er nødvendigt er jeg usikker på, men her er hvad jeg ændrede.

Kode: Vælg alt

sudo gedit /etc/modprobe.d/blacklist.conf


skal der ikke være # først i linien:
blacklist garmin_gps
den skal være blacklistet og ikke være en kommentar.

Kode: Vælg alt

sudo gedit /etc/udev/rules.d/51-garmin.rules


har jeg ændret til:
SUBSYSTEM=="usb", ATTR{idVendor}=="091e", ATTR{idProduct}=="0003", MODE="0660", GROUP="plugdev"

og vistnok genstart

Nordsig
Indlæg: 361
Tilmeldt: 1. nov 2009, 20:11
Geografisk sted: Varde

Re: Garmin GPS

Indlægaf Nordsig » 23. okt 2012, 20:16

Hejsa

Har selv bøvlet med Garmin GPSer da jeg ville opdaterer kort på dem. Endte med at installere Open Street Map på dem i stedet, da de ikke laver software til Linux. OSM (Open Street Map) kører som det skal på de 3 Garmin GPSer jeg har installeret dette på.

Prøv evt. at google: open street map garmin 60CSx og kik på første resultat, du skal et stykke ned af siden, der står der noget om 60CSx

Jeg har ikke lige tjekket om der er et sted hvor der står direkte hvordan du installerer nye kort eller hvad det er du vil.

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSM_Map_On_Garmin/Mass_Storage_Mode her kan du se filsystemet når du koblet den op som USB lager.
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster