overfør filer til usb nøgle og sd kort

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
Bobby Kundelov
Indlæg: 13
Tilmeldt: 29. okt 2010, 22:59

overfør filer til usb nøgle og sd kort

Indlæg af Bobby Kundelov »

Hej Alle
Jeg er nemlig nye bruger og ved ikke ret meget om systemet, men undrer mig hvorfor overfører filer så langsomt? Jeg mener 1 gb mellem 8-10 minutter tager det at flytte på usb nøgle. Det er det samme med SD kort. Er det noget jeg kan gøre noget ved eller er det bare sådan. På forhånd tak
mvh Bobby :P
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: overfør filer til usb nøgle og sd kort

Indlæg af lath »

Bobby Kundelov skrev:Hej Alle
Jeg er nemlig nye bruger og ved ikke ret meget om systemet, men undrer mig hvorfor overfører filer så langsomt? Jeg mener 1 gb mellem 8-10 minutter tager det at flytte på usb nøgle. Det er det samme med SD kort. Er det noget jeg kan gøre noget ved eller er det bare sådan. På forhånd tak
mvh Bobby :P


Flyt din USB pind til en USB 2.0 port så flytter hastigheden sig fra de max 12 mbit/s til 480 mbit/s (i praksis dog meget lavere - men USB 2.0 er stadig meget hurtigere end gammeldags USB)

Hvis din USB pind er gammel, og ikke understøtter USB 2.0 kører det langsom - det er også tilfældet hvis du bruger en USB hub der kan køre gammeldags USB.

Med hensyn til SD er der også stor forskel på både SD kort og SD kort læser/skriver hardware som kan være billig og langsom eller dyrere og meget hurtigere. Gammel betyder ofte også langsom.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: overfør filer til usb nøgle og sd kort

Indlæg af eyvind »

SDHS (high speed) er hurtigere, hvis ellers din USB kortlæser eller den indbyggede kortlæser kan håndtere SDHS kort.
Denne USB kortlæser kan håndtere SDHS/HC kort

Overfører du billeder direkte fra camera, kan det godt gå lidt langsomt.
Rigtige mænd tager ikke backup.
Bobby Kundelov
Indlæg: 13
Tilmeldt: 29. okt 2010, 22:59

Re: overfør filer til usb nøgle og sd kort

Indlæg af Bobby Kundelov »

Flyt USB pind? hmm I må meget undskylde jeg ved ikke hvad det er. Jeg har DELL Inspiron 6400 oh har kørt XP på den før men har aldrig oplevet at overflytte filer så langsomt. Den anden PC jeg har er bygget af en ven med næsten top hardware og har kørt Vista (undskyld) på den og filerne plejer at flyve af sted. PÅ den der er hjemme bygget kører jeg 10.04 og på Dell kører jeg 10.10 . Jeg tror at i starten der jeg kørte ubuntu for første gang 10.04 flyttede begge pc-er med pæn hastighed ,det er sket fornyeligt maks 1 måned og jeg tror at det er et eller andet update eller andet der er grunden. alle mine USB nøgler er 2.0. Håber at I kan komme med noget :)
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: overfør filer til usb nøgle og sd kort

Indlæg af lath »

Bobby Kundelov skrev:Flyt USB pind? hmm I må meget undskylde jeg ved ikke hvad det er. Jeg har DELL Inspiron 6400 oh har kørt XP på den før men har aldrig oplevet at overflytte filer så langsomt

... (støj)...
Bobby Kundelov skrev:På Dell kører jeg 10.10 . Jeg tror at i starten der jeg kørte ubuntu for første gang 10.04 flyttede begge pc-er med pæn hastighed


Ja på din PC er der mere en 1 USB port, ikk'?
Brug en anden - indtil hastigheden stiger - for når det sker så bruger du USB 2.0 porten.

Bobby Kundelov skrev:Det er sket fornyeligt maks 1 måned og jeg tror at det er et eller andet update eller andet der er grunden. alle mine USB nøgler er 2.0.


Ja, det er rigtigt - der har været en del opdateringer - du skal lave en fuldstændig genstart, når du bliver bedt om det, eller begynder Ubuntu at virke mærkeligt - det er også sket for mig idag, fordi jeg i lang tid har brugt hvile.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Bobby Kundelov
Indlæg: 13
Tilmeldt: 29. okt 2010, 22:59

Re: overfør filer til usb nøgle og sd kort

Indlæg af Bobby Kundelov »

Tak det ville jeg prøve selv om det er altid denne udgang jeg bruger. men vil prøve at bytte ind imellem