Mangler de rigtige drivere?..køler amok.

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Mangler de rigtige drivere?..køler amok.

Indlæg af lath »

torben1208 skrev:Nu er det lige før jeg står af..med mindre du kan guide mig..heheh. Men den skriver;

torben@torben-Satellite-L500:~$ ls -l /lib/modules/2.6.35-22-generic/kernel/drivers/platform/x86/toshiba_acpi.ko
-rw-r--r-- 1 root root 26720 2010-10-17 02:39 /lib/modules/2.6.35-22-generic/kernel/drivers/platform/x86/toshiba_acpi.ko
torben@torben-Satellite-L500:~$

Jeg fandt mappen og min model er der ikke!
Min model.Satellite L505-14D


ja, så kan du ikke bruge toshset pakken, og nok heller ikke den anden pakke (fordi jeg synes den ser lige så gammel ud som den anden, men du kan da prøve).

Så jeg kan ikke rigtig hjælpe dig så meget mere - ud over at fortælle dig at du bør bruge noget andet hardware.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
torben1208
Indlæg: 11
Tilmeldt: 3. nov 2010, 06:13
IRC nickname: torben1208

Re: Mangler de rigtige drivere?..køler amok.

Indlæg af torben1208 »

lath skrev:
torben1208 skrev:Nu er det lige før jeg står af..med mindre du kan guide mig..heheh. Men den skriver;

torben@torben-Satellite-L500:~$ ls -l /lib/modules/2.6.35-22-generic/kernel/drivers/platform/x86/toshiba_acpi.ko
-rw-r--r-- 1 root root 26720 2010-10-17 02:39 /lib/modules/2.6.35-22-generic/kernel/drivers/platform/x86/toshiba_acpi.ko
torben@torben-Satellite-L500:~$

Jeg fandt mappen og min model er der ikke!
Min model.Satellite L505-14D


ja, så kan du ikke bruge toshset pakken, og nok heller ikke den anden pakke (fordi jeg synes den ser lige så gammel ud som den anden, men du kan da prøve).

Så jeg kan ikke rigtig hjælpe dig så meget mere - ud over at fortælle dig at du bør bruge noget andet hardware.

/Lars



Jeg takker for hjælpen..selvom det ikke var nok.
Jeg vil overveje forskellige ting..måske en computer der er kompetibel med linux...heheh

til sidst..kan du forslå en maskine der skal bruges til net brug og gimp billederedigering..hvor der er flere billeder åbne af gange?

Men tak igen for hjælpen

God aften

Torben
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Mangler de rigtige drivere?..køler amok.

Indlæg af lath »

torben1208 skrev:
lath skrev:
torben1208 skrev:Nu er det lige før jeg står af..med mindre du kan guide mig..heheh. Men den skriver;

torben@torben-Satellite-L500:~$ ls -l /lib/modules/2.6.35-22-generic/kernel/drivers/platform/x86/toshiba_acpi.ko
-rw-r--r-- 1 root root 26720 2010-10-17 02:39 /lib/modules/2.6.35-22-generic/kernel/drivers/platform/x86/toshiba_acpi.ko
torben@torben-Satellite-L500:~$

Jeg fandt mappen og min model er der ikke!
Min model.Satellite L505-14D


ja, så kan du ikke bruge toshset pakken, og nok heller ikke den anden pakke (fordi jeg synes den ser lige så gammel ud som den anden, men du kan da prøve).

Så jeg kan ikke rigtig hjælpe dig så meget mere - ud over at fortælle dig at du bør bruge noget andet hardware.

/Lars



Jeg takker for hjælpen..selvom det ikke var nok.
Jeg vil overveje forskellige ting..måske en computer der er kompetibel med linux...heheh

til sidst..kan du forslå en maskine der skal bruges til net brug og gimp billederedigering..hvor der er flere billeder åbne af gange?

Men tak igen for hjælpen

God aften

Torben


Prøv at kigge her: https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupport ... %20Systems

Netværk er mere langsomt end computeren - det vil det altid være fordi at lyset altid er vis stykke tid fra punkt A til punkt B, og det er ikke noget man gøre noget.
Mere i båndbredde ( Mbit/s) ændrer heller ikke på det - der vil altid være en bestemt tidsforsinkelse imellem 2 punkter i et netværk uanset båndbredde.

Med hensyn til GIMP billedredigering - jeg synes at maskiner med Atom processorer er for små, men min dual core celeron 1,6 GHz gør det uden ventetid. Den maskine har også 4GB RAM.
Så alt med 4GB RAM og hurtigere end den processor vil kunne gøre det.

Standard RAM mængde på en alm laptop idag er 4GB så vidt jeg husker, og processoren der er i dem er rigeligt hurtig.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags