bluetooth headset vil have "pincode"

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

bluetooth headset vil have "pincode"

Indlæg af Finn Bjerke »

Nokia Bluetooth BH 105 (trådløst headset) kobler fint til min bærbare compaq, nu kommer bluetooth programmet og spørger om "pincode" der står på enheden. Jeg fatter det ikke, på enhenden står der et serienummer som jeg ikke kan læse det står med ,meget småt.

1. Hvad mener de med pinkode?
2. Kan jeg slå det kontroltjek fra ?
3. Der fremgår IKKE pinkode af manualen til bluetooth enheden.
4. Jeg har taget USB donglen ud og sat den i igen. det hjælper ikke

Jeg har ærgret mig grøn over at min bærbare har en indbygget mic som ikke virker med Ubuntu, den støjer urimeligt. Jewg skyper meget.. Nå, så har jeg glædet mig over at Nokia Bluetooth BH 105 virker med skidtet. Ganske vist skal man justere i lydopsætninger da den sætter enheden på "stilhed" pr default hvad jo er dumt.. hmm men nu blokerer ubuntu... hmmm tænker over at ordet KONTROL er et palindrom...

Skærmdump her:
http://gupl.dk/54457/

Underligt syntakskrav de stiller det ser hexadecimalt ud..
Kardemommeloven er en god ting.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: bluetooth headset vil have "pincode" (LØST)

Indlæg af Finn Bjerke »

Manualen omtaler "passcode" mens ubuntu taler om "pincode" og hævder at "pincode" står på enheden, det giver misforståelser.

Løsning: afinstaller og geninstaller. Jeg satte "pincode" i Ubuntu til "vælg selv" alternativti kan den sættes til "0000"
Kardemommeloven er en god ting.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20861
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: bluetooth headset vil have "pincode" (LØST)

Indlæg af AJenbo »

Når der står at pind koden står på enheden så er det fordi enheder med en skræm normalt vil skrive pinkoden på skærmen.
Du kan fejlmælde det her https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... h/+filebug hvis du syndes det er uhensigtsmæssigt.
Den orginale engelske linje er "Please enter the PIN mentioned on device %s."
Mener du det er en dårlig oversættelse så send en mail til dansk@dansk-gruppen.dk