Ripping af DVD'er...

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
spook
Indlæg: 365
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:54
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

Ripping af DVD'er...

Indlægaf spook » 22. apr 2007, 13:41

Jeg ved godt at der findes flere forskellige måder at rippe dvd'er i Linux, men nu spørger jeg efter den bedste til mit lidt specielle behov...

Man ER jo en nørd, så jeg har de første 7 sæsoner (ud af 9, men Fox Mulder er ikke med i de to sidste, så de tæller ikke!) af X-Files på DVD. Klasse-underholdning, og perfekt når der ikke lige er noget spændende i fjerneren.

Nu vil jeg så lave mig en HTPC m. LinuxMCE, og hvad er mere oplagt end at rippe mine 7 sæsoner, og have dem liggende på maskinen, i stedet for at fedte med DVD'er hver gang? Derfor søger jeg nu det perfekte program til at rippe en del skiver... Hver sæson består af 6 DVD'er, med 4 episoder på hver. Her er mine "krav":

1) Effektivt (tid). Det skal ikke tage 3 dage at rippe et afsnit.
2) Effektivt (plads). Kvaliteten skal være i orden (vil blive blæst op på 37") men det skal fylde mindre end de "rå" dvd-filer.
3) Mulighed for at vælge undertekster til/fra.
4) Nemt. Når jeg skal rippe 42 dvd'er, så holder det ikke at det er en superomstændig process for hver dvd der skal rippes.

Kom an med jeres forslag!
Billede

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Ripping af DVD'er...

Indlægaf Wikzo » 22. apr 2007, 19:31

Fandt en guide. Ved ikke, om det er noget? :)
Billede

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster