Hvilket IM program??

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Teddy
Indlæg: 305
Tilmeldt: 10. jan 2007, 23:55

Hvilket IM program??

Indlægaf Teddy » 21. apr 2007, 04:00

Hvilke IM program skal man bruge hvis man skal bruge webcam og hvordan får man sat det ordentligt op??

og kan man få thunderbird til at starte automatisk fra start, evt i panelet??

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Hvilket IM program??

Indlægaf Ormen » 21. apr 2007, 09:32

Jeg bruger selv Kopete og det funker fint med webcam (og i Gnome ;) )
Når du skriver at du vil starte TB i panelet, er det så som ikon i systray? (er det et Win udtryk?)
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Teddy
Indlæg: 305
Tilmeldt: 10. jan 2007, 23:55

Hvilket IM program??

Indlægaf Teddy » 21. apr 2007, 09:58

Ormen skrev:Jeg bruger selv Kopete og det funker fint med webcam (og i Gnome ;) )
Når du skriver at du vil starte TB i panelet, er det så som ikon i systray? (er det et Win udtryk?)


ok hvordan får du dit cam frem i kopete? for jeg kan ikk få det til det og kan du få programmet til at snakke dansk??

Ja var faktisk som ikon i sys tray jeg mente, er fordi jeg har kørt gmail notify under windows og søger efter noget i samme stil, men da jeg prøvede gmail notify viste den fint jeg havde fået mail, men der skete intet når jeg trykkede på dem for at gå til inboxen

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Hvilket IM program??

Indlægaf Ormen » 21. apr 2007, 11:33

Du trykker på 'Settings' og så 'Configure'. Så kommer der en box frem, og der kan du så vælge 'Devices'. Hvis så ellers dit webcam er installeret, så er det at vælge her.
Om programmet kan snakke dansk skal jeg ikke kunne sige, men har ikke lige kunne finde noget på at det kan...
Jeg kender godt Gmail notifier, men om der er en til TB... mjaa... man kan nok finde et plukind der kan tjekke din mailserver for indhold, og muligvis også starte din default mailklient ved at klkke på sysikon...
/Ormen

Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Teddy
Indlæg: 305
Tilmeldt: 10. jan 2007, 23:55

Hvilket IM program??

Indlægaf Teddy » 21. apr 2007, 11:49

Ormen skrev:Du trykker på 'Settings' og så 'Configure'. Så kommer der en box frem, og der kan du så vælge 'Devices'. Hvis så ellers dit webcam er installeret, så er det at vælge her.
Om programmet kan snakke dansk skal jeg ikke kunne sige, men har ikke lige kunne finde noget på at det kan...
Jeg kender godt Gmail notifier, men om der er en til TB... mjaa... man kan nok finde et plukind der kan tjekke din mailserver for indhold, og muligvis også starte din default mailklient ved at klkke på sysikon...


så er det åbenbart ikk installeret, hvordan dælen får jeg gjort det i ubuntu??

iøvrigt starter programmet kopete ikk ved opstart af ubuntu selvom jeg har bedt det om det

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Hvilket IM program??

Indlægaf Ormen » 21. apr 2007, 16:13

Du skal nok have installeret driverne til dit webcam. Jeg brugte Automatix, deri ligger der en driver der spænder over mange webcams. Derefter funkede det bare.

Hvordan har du sat Kopete til at starte op selv? I selve Kopete kan man (svjv) kun sætte den til at connecte automatisk ved opstart af programmet, for at starte programmet kan du tilføje 'kopete' (uden ' ) i System->Indstillinger->Sessioner.
Hvis du kører ver. 7.04, så skal du så trykke på 'Ny' i fanebladet 'Opstartsprogrammer' og så skrive 'kopete' i linien 'Command' Du kan også give den et navn som det passer dig.
Hvis du kører ver. 6.10, så skal du i 3. faneblad og tilføje på ca. samme måde.
/Ormen

Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Teddy
Indlæg: 305
Tilmeldt: 10. jan 2007, 23:55

Hvilket IM program??

Indlægaf Teddy » 21. apr 2007, 17:43

Ormen skrev:Du skal nok have installeret driverne til dit webcam. Jeg brugte Automatix, deri ligger der en driver der spænder over mange webcams. Derefter funkede det bare.

Hvordan har du sat Kopete til at starte op selv? I selve Kopete kan man (svjv) kun sætte den til at connecte automatisk ved opstart af programmet, for at starte programmet kan du tilføje 'kopete' (uden ' ) i System->Indstillinger->Sessioner.
Hvis du kører ver. 7.04, så skal du så trykke på 'Ny' i fanebladet 'Opstartsprogrammer' og så skrive 'kopete' i linien 'Command' Du kan også give den et navn som det passer dig.
Hvis du kører ver. 6.10, så skal du i 3. faneblad og tilføje på ca. samme måde.


kan ik lige finde ud af hva driver du mener, kan du huske navnet på den??

det jeg havde sat kopete til var at logge på automatisk ved program start, ups hehe

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Hvilket IM program??

Indlægaf Ormen » 21. apr 2007, 18:35

Driveren hedder spca5xx og understøtter... USB webcams with chipsets including Sunplus, Z-star/Vimicro, Sonix, Etoms, Conexant, Zoran, IcMedia/TransVision, Pixart) (i386 only)
Den duede fint med mit cam fra Trust.

Har du fået tilføjet Kopete i Sessioner så?
/Ormen

Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Teddy
Indlæg: 305
Tilmeldt: 10. jan 2007, 23:55

Hvilket IM program??

Indlægaf Teddy » 21. apr 2007, 18:58

Ormen skrev:Driveren hedder spca5xx og understøtter... USB webcams with chipsets including Sunplus, Z-star/Vimicro, Sonix, Etoms, Conexant, Zoran, IcMedia/TransVision, Pixart) (i386 only)
Den duede fint med mit cam fra Trust.

Har du fået tilføjet Kopete i Sessioner så?


genialt, fandt det i synapsis og det virkede.. Hvordan ser man egentlig i kopete om folk har webcam??

Men ja fik det tilføjet i sessioner og det virker også

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Hvilket IM program??

Indlægaf Ormen » 21. apr 2007, 19:47

Teddy skrev:genialt, fandt det i synapsis og det virkede.. Hvordan ser man egentlig i kopete om folk har webcam??

Men ja fik det tilføjet i sessioner og det virker også


Jeg er ikke sikker på at Kopete understøtter sådanne et sikkerhedsbrud og brud på privatlivets fred, som det er IMO. Jeg har ikke undersøgt sagen grundigere.

Men det er da lækkert at det duer :)
/Ormen

Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Teddy
Indlæg: 305
Tilmeldt: 10. jan 2007, 23:55

Hvilket IM program??

Indlægaf Teddy » 21. apr 2007, 19:54

Ormen skrev:
Teddy skrev:genialt, fandt det i synapsis og det virkede.. Hvordan ser man egentlig i kopete om folk har webcam??

Men ja fik det tilføjet i sessioner og det virker også


Jeg er ikke sikker på at Kopete understøtter sådanne et sikkerhedsbrud og brud på privatlivets fred, som det er IMO. Jeg har ikke undersøgt sagen grundigere.

Men det er da lækkert at det duer :)


tror du misforstod, det jeg mener er at som man kan i msn hvor man kan se et cam symbol ved profil billedet hvis vedkommende har cam..

kører 2 forskellige IM, men kan man ikk have et forskelligt display billede på dem hver??

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster