Azureus i systemtray

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
tbresson
Indlæg: 358
Tilmeldt: 12. apr 2007, 08:39

Azureus i systemtray

Indlægaf tbresson » 7. maj 2007, 10:57

Jeg vil foreslå du smider filen i din home folder, fx /home/Leig/ i stedet for på din Desktop.

Herefter åbner du en console/terminal.

Så skriver du sudo +x javafilen trykker enter og skriver passwordet til root brugeren.
Herefter skriver du så ./javafilen og trykker enter.
Så skriver den en hel masse, og du trykker bare space indtil du skal vælge yes/no, og her vælger du yes og trykker enter.
Så er java pakket ud for din bruger.

Leig
Indlæg: 18
Tilmeldt: 1. maj 2007, 14:24

Azureus i systemtray

Indlægaf Leig » 7. maj 2007, 13:10

Jeg har nu gjort som du skrev gemt filen i home/leig.Jeg prøver så at åbne en terminal,men er lidt i tvilv når du skriver console/terminal. jeg finder terminalen ved at åbne programmer og så trykke på terminal er det den rigtige måde? ligeledes er jeg i tvilv om de komandoer der skal skrives du skriver:sudo +x javafilen mener du så sudo +x og så navnet på filen eller er det nøjagtigt som du skriver.Jeg har prøvet begge måder men komadoen kan ikke findes.Jeg håber at du vil bære over med min uvidenhed,men det er ikke meget jeg ved om Ubuntu.

tbresson
Indlæg: 358
Tilmeldt: 12. apr 2007, 08:39

Azureus i systemtray

Indlægaf tbresson » 15. maj 2007, 09:52

Leig valgte at bruge Automatix2 til at installere Java'en - og det er vist lykkedes fint :)

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster