Alternativ til Dreamweaver

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Carsten
Indlæg: 37
Tilmeldt: 22. mar 2007, 15:33

Alternativ til Dreamweaver

Indlægaf Carsten » 28. mar 2007, 09:28

jeg bruger tit dreamweaver 8 på min windows computer, men jeg ville også meget gerne kunne bruge det på min linux maskine (det er ikke dual-boot), men hvordan gør jeg det? Eller er der evt. et alternativ?

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Alternativ til Dreamweaver

Indlægaf Pihl » 28. mar 2007, 09:46

Du KAN køre Dreamweaver på Ubuntu - gennem Wine. Dét er jeg dog personligt holdt op med, og bruger nu udelukkende NVU.

NVU er knap så avanceret som DW, og det tager også lidt tid at vænne sig til interfacet (som IMO ikke er ret køn). Men har man ikke nogen meget DW-specifikke krav til sin editor, er NVU ganske udmærket.

Som almindelig html editor har jeg også prøvet mig lidt frem med Bluefish samt Screem. Jeg må ærlig indrømme, at jeg ikke er vildt begejstret over dem, men på den anden side har jeg heller ikke endnu prøvet dem af for alvor.

Du kan evt prøve dig frem med en af disse tre - de er jo gratis ;) Og om en måned eller to vende tilbage med din dom over dem - lave en anmeldelse :)

temba
Indlæg: 34
Tilmeldt: 6. mar 2007, 18:03
Geografisk sted: København

Alternativ til Dreamweaver

Indlægaf temba » 28. mar 2007, 11:41

Hej,

CrossOver fra CodeWeavers kan klare det - du betaler for programmet men...

http://www.codeweavers.com/compatibilit ... curPos=100
I give good advice, I really do. I just wish I could follow my own words.

Svante

Alternativ til Dreamweaver

Indlægaf Svante » 29. mar 2007, 20:32

Så vidt jeg ved er udviklingen pt. stoppet på NVU.
Den er dog blevet videreført, og hedder nu KompoZer.

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster