Ikoner forsvundet Emnet er løst

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Torben Sonne
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. dec 2010, 20:23
IRC nickname: samarit
Geografisk sted: Præstø

Ikoner forsvundet

Indlægaf Torben Sonne » 19. feb 2021, 10:42

efter at have rodet en masse for at fjerne nogle uønskede programmer (dobbeltinstlation af libre office) og det lykkedes ja så må jeg have gået skridet videre for der er ikke flere ikoner på skrivebordet og mappen dokumenter er væk fra proceslinien. jeg antager det er noget med Gnome. indstillinger i tilpasninger er også væk, nogle der har et godt bud ellers må jeg igang med at eksperimentere.

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5516
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Ikoner forsvundet  Emnet er løst

Indlægaf Klaus Rasmussen » 19. feb 2021, 12:14

Torben Sonne skrev:efter at have rodet en masse for at fjerne nogle uønskede programmer (dobbeltinstlation af libre office) og det lykkedes ja så må jeg have gået skridet videre for der er ikke flere ikoner på skrivebordet og mappen dokumenter er væk fra proceslinien. jeg antager det er noget med Gnome. indstillinger i tilpasninger er også væk, nogle der har et godt bud ellers må jeg igang med at eksperimentere.

Du har åbenbart haft gang i den store slettelak. Programmer er forsvundet og gud ved hvor mange funktioner?

Jeg tror jeg ville lave en ny installation af Ubuntu. Lav evt. først en liste over programmer du selv har installeret.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

Torben Sonne
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. dec 2010, 20:23
IRC nickname: samarit
Geografisk sted: Præstø

Re: Ikoner forsvundet

Indlægaf Torben Sonne » 19. feb 2021, 13:04

tja så kan man jo lære det --- måske. :( der er vist ikke meget andet at gøre, skulle lige høre om der var nogle der havde en lidt mindre vidtgående ide. men det er vist ikke tilfældet.

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster