Underskrive med NEMID (huskøb)

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Underskrive med NEMID (huskøb)

Indlægaf Finn Bjerke » 2. nov 2020, 17:45

Jeg skal købe et hus og sidder med kilometervis af dokumenter. Købsaftalen ser de gerne at jeg underskriver med nemid. Jeg bruger Brave browser og prøver forstå logikken i dette her. Jeg ville foretrække at skrive under med kuglepen og fatter meget lidt af dette her ....

HVad betyder dette?
Forudsætninger
Du har en NemID medarbejdersignatur eller et privat NemID med offentlig digital signatur

Jeg læser en gang teknokrat snak her : https://www.nemid.nu/dk-da/kom_i_gang_m ... underbird/
Kardemommeloven er en god ting.

uniqorn
Indlæg: 87
Tilmeldt: 10. feb 2020, 12:31
Geografisk sted: Hinsidan

Re: Underskrive med NEMID (huskøb)

Indlægaf uniqorn » 2. nov 2020, 19:31

Nu kender jeg af gode grunde ikke dit tilhørsforhold til Danmark, men NemID slipper man ikke udenom når man f.eks. har bankkonto i Danmark og når man skal kommunikere med det offentlige (staten, regioner, kommuner). Vil du være husejer i Danmark kan du ligeså godt tage tyren ved hornene nu.

Køber du af privat (ejendomsmægler) kan det sikkert godt lade sig gøre at få dem til at sende papirerne, men det koster ekstra, og det er ikke sikkert at de kan huske hvordan det går for sig sådan rent juridisk.

Tekniske krav til computer, tekniske krav til sikker e-mail.

Hvem kan få NemID.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Underskrive med NEMID (huskøb)

Indlægaf AJenbo » 2. nov 2020, 20:38

Når først du har et NetID skal du blot logge ind på det link du får af ejendoms mæler og sætte et flueben. Det du har fundet frem er til selv signering af emails og det tror jeg ikke er relevant for det du ønsker at gøre.

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster