Digital signatur, NemID, 18.04 & Thunderbird Emnet er løst

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
xpas2r
Indlæg: 38
Tilmeldt: 10. dec 2013, 11:36
IRC nickname: xpas2r

Digital signatur, NemID, 18.04 & Thunderbird  Emnet er løst

Indlægaf xpas2r » 17. sep 2018, 20:45

18.04 og Thunderbird kan ikke længere håndtere NemID, digital signatur.
Sådan ser det ud.
Efter installation af 18.04 kan jeg ikke længere få thunderbird til at sende en digitalt signeret mail.
Jeg kan nå til at signere mailen [indtastning af cpr-nr, opslag i nøglefil og dertilhørende indtastning af sikkerhedstal], men efter at have trykt send fejler den med beskeden:
Sending of the message failed.
Unable to sign message. Please check that the certificates specified in Mail & Newsgroups Account Settings for this mail account are valid and trusted for mail.
Relevant certificat er installeret og registreret i thunderbird; LDAP er globalt sat til DanID.
Hvad gør jeg for at komme videre?

-----------------------
eft reinstallaton af thunderbird fra bunden og fornyet hentning af digital signatur fra nemid.nu virker det nu.
-----------------------
.....én dag efter er det igen i udu! ... Hvad den systemiske fejl er, veed jeg ikke. Jeg kan få det til at virke, når jeg åbner mailprogrammet og begynder forfra med at gå i 'konto-indstillinger', vælge 'sikkerhed' og rydde den eksisterende signatur og derefter vælge ny signatur, dvs. vælge den (gl), som systemet foreslår. Når jeg derefter forsøger at sende en mail digitalt signeret, går den igennem; uden det lille mellemspil, fejler programmet, hvis jeg vil sende digitalt signeret.

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster