Xandros eller NEMbuntu

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
kasserkn
Indlæg: 3
Tilmeldt: 3. jan 2018, 14:36
Geografisk sted: 3100 Hornbæk

Xandros eller NEMbuntu

Indlægaf kasserkn » 5. jan 2018, 23:28

Hvor kan jeg købe en xandros eller en NEMbuntu installations cd, eller pen med installations fil ?

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5518
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Xandros eller NEMbuntu

Indlægaf Klaus Rasmussen » 5. jan 2018, 23:41

Hej kasserkn og velkommen til forum.

Ajenbo har muligvis et eksemplar. Ellers laver jeg gerne en til dig. Det er iøvrigt Claus Henriksen der står som primus motor på Nembuntu.

Edit: Hvad er det lige der får dig til at vælge de to distroer?

PS. Jeg tror ikke Nembuntu er opdateret siden 2015, ud over hvad der kommer fra Canonical.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Xandros eller NEMbuntu

Indlægaf AJenbo » 6. jan 2018, 00:29

Det bedst jeg kan byde på er en 12.04 DVD, så ville du skulle opgradere mindst 2 gange for at komme op på en moderne udgave.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Xandros eller NEMbuntu

Indlægaf Kurt Christensen » 6. jan 2018, 11:56

AJenbo skrev:Det bedst jeg kan byde på er en 12.04 DVD, så ville du skulle opgradere mindst 2 gange for at komme op på en moderne udgave.

Du kunne vel brænde en ny, hvis det er der der er usikkerhed?
Når lejligheden byder sig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Xandros eller NEMbuntu

Indlægaf AJenbo » 6. jan 2018, 17:14

usikkerhed? Jeg har værken brændbare dvd'er eller et brænder drev tilgængeligt. De dvd'er jeg har er trykte og leveret fra Canonical.

kasserkn
Indlæg: 3
Tilmeldt: 3. jan 2018, 14:36
Geografisk sted: 3100 Hornbæk

Re: Xandros eller NEMbuntu

Indlægaf kasserkn » 6. jan 2018, 21:20

Jeg har fundet min gamle Asus Eee PC 900 frem og vil prøve at få liv den, til at styre de forskellige elektriske ledningsfrie kontakter som jeg vil forsøge at installere i huset, senderen skulle kunne arbejde sammen med Linux - Nemubunto. Derfor den. Eee pc var født med Xandros ( mener jeg ) så denne vil jeg starte op med. Jeg har prøvet en periode med Ubuntu 14 på en større pc, men mener at den er for tung til den lille maskine.
Klaus Rasmussen, hvad skal du have for at lave en bootbar cd med Nembuntu, og en med Xandros eller Dam Small Linus

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5518
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Xandros eller NEMbuntu

Indlægaf Klaus Rasmussen » 7. jan 2018, 08:46

kasserkn skrev:Klaus Rasmussen, hvad skal du have for at lave en bootbar cd med Nembuntu, og en med Xandros eller Dam Small Linus

Bare hvad det koster at sende dem. :)
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Xandros eller NEMbuntu

Indlægaf AJenbo » 7. jan 2018, 13:10

Bemærk at maskinen ikke kan køre 64bit, samtidig er der en fejl i cpu der gør at den ikke korrekt rapportere at den kan håndtere PAE (hvilket er et krav for 32bit ubuntu siden 14.04), det kan så omgåes via denne guide:
https://help.ubuntu.com/community/PAE

Resten af maskiner burde fungerer fint, men på grund af dens alder ville jeg nok bruge lubuntu på den.

kasserkn
Indlæg: 3
Tilmeldt: 3. jan 2018, 14:36
Geografisk sted: 3100 Hornbæk

Re: Xandros eller NEMbuntu

Indlægaf kasserkn » 8. jan 2018, 10:48

Jeg har ikke viden/erfaring til at vurdere AJenbo’s råd, jeg mener bare at have læst om Nembuntu i en beskrivelse af lysstyring, for mig er det også vigtigt et den er dansksproget, og let til den lille gamle maskine, men gerne Nembuntu og Lubunty (den mindste, med skrivebords miljø). Klaus Rasmussen, hvordan får jeg betalt og afleveret min adresse? Er det bare at skrive den i næste indlæg?
Hilsen Karsten Nielsen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Xandros eller NEMbuntu

Indlægaf AJenbo » 8. jan 2018, 14:51

Sprog er noget man kan vælge under installationen.

At det er 32bit du skal have er nok mest relevant for Klaus når han skal lave disken. Men du bliver nød til at følge den guide jeg har linket til når du skal installere det på maskinen.

Nembuntu er ikke helt så tung som Ubuntu, men heller ikke helt så let som Lubuntu, for maskinen.

Jeg har fjetnet din mail address fra dit indlæg da dette er et oftentligt forum hvor alle (inklusiv spammere) kan se hvad der bliver skrevet. Send i stedet en privat besked ved at klikke på brugernavnet.

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster