Webcam optager skiftvis power point slides og foredragsholder ? Emnet er løst

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Webcam optager skiftvis power point slides og foredragsholder ?  Emnet er løst

Indlægaf Finn Bjerke » 30. nov 2017, 20:50

Jeg ønsker at holde foredrag som optages på Webcam, og så vil jeg gerne vise powerpointslides samtidig eller alternerende. (skiftvis film af mig og så et powerpoint slide.

1 mulighed udskriv slides og hold det opppe foran kameraet. (der er fotos som er dyre at skrive på papir ikke god løsning)
2. Mulighed tag PC 2 og hold den oppe foran webcam på PC 1 når jeg vil vise slides..
3. VLC eller cheese, kan de "on the fly" bedes om at skifte fra at filme skærmen med relevante power point slide og så foran skærmen hvor jeg står og taler ?
4 løsning: giv folk deres slides og henvis til side nummer ?
5. Løsning optage foredrag med mig og klippe ind slides bagefter (Uelegant )
Kardemommeloven er en god ting.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Webcam optager skiftvis power point slides og foredragsholder ?

Indlægaf AJenbo » 30. nov 2017, 21:29

https://sourceforge.net/projects/webcamstudio/

Det kan du bruge til at vise din video oven på dit skrivebord hvor du kan have dine slides åbne.

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Webcam optager skiftvis power point slides og foredragsholder ?

Indlægaf Finn Bjerke » 3. dec 2017, 19:07

samtidig brug af
1. Kazam
2. Cheese

så laver Kazam glimrende optagelser af mine powerpoints, film og hvad der ellers står på skærmen som jo er det vigtigste, når jeg vil have min person på skræmen switcher jeg så bare til cheese, hvor videobilledet optages af Kazam. Det er en glimrende løsning som jeg er meget glad for.

Jeg kan også have powerpoint slides og et lille billede af mig samtidig, dette er en god løsning alt i alt. Mit eksterne lydkort (Roland Duo) og en god mikrofon gør at kvaliteten er i orden.
Kardemommeloven er en god ting.

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster