Garmin GPS kan ikke ses i Windows stifinder

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
henryls
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14. nov 2017, 14:03

Garmin GPS kan ikke ses i Windows stifinder

Indlægaf henryls » 14. nov 2017, 14:15

Jeg er p.t. ikke selv bruger af Ubuntu, men forsøger at finde ud af, om et problem kan løses, hvis jeg skifter styresystem.

Problemet er, at harddisken i min Garmin GPS (Nüvi 1390).

Jeg er nok selv årsagen :cry: , idet jeg slettede indholdet, og kopierede efterfølgende fejlagtigt en gammel kopi fra en anden Garmin ned på harddisken.

Nu kan min pc med windows 10 ikke længere se harddisken via stifinder - altså kan jeg ikke slette indholdet på HD'en og tilbage kopiere en korrekt kopi.

Er der er faring for, at Ubuntu kan læse en sådan HD f.eks via stifinder.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Garmin GPS kan ikke ses i Windows stifinder

Indlægaf Kurt Christensen » 14. nov 2017, 14:42

Du kan jo prøve uden at installere Ubuntu.
Når lejligheden byder sig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Garmin GPS kan ikke ses i Windows stifinder

Indlægaf AJenbo » 14. nov 2017, 15:39

Hej og velkommen til forummet.

Det er en lidt specefik sag du har, men nogle af termerne er meget løst defineret så det skal vi nok lige have på plads før vi kan hjælpe.

Hvordan forbinder du til disken? Er det via et USB kabel, eller indsætter du et SD-kort? Hvis kabel, ved du så om den fungere som en ekstern disk eller MPT-filoverførsel.

Hvordan har du slettet indholdet? Er det ved at markere filerne og smide dem i papirkurven, eller har du formateret den?

Hvordan har du kopieret "en gammel kopi" tilbage på disken? Hvordan oprettede du oprindelig kopien, er det bare filer i en mappe, eller har du lavet en klon af disken?

Kan du se enheden i diskhåndteringen? Hvordan ser det ud der?

Hvad er det for en gammel enhed, hvordan har du opbevaret den "korrekte kopi" (igen, filer eller et disk billede)?

Som kurt er inde på så kan man køre Ubuntu direkte fra installations mediet uden faktisk at installere, og på den måde teste om tingende fungere for en.

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster