Alternativ til Indesign. Emnet er løst

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
bamses8700
Indlæg: 49
Tilmeldt: 29. jan 2010, 16:18
IRC nickname: bamses8700
Geografisk sted: Odder , ØstJylland

Alternativ til Indesign.

Indlægaf bamses8700 » 27. jun 2017, 19:11

Hej med jer.
Min ven bruger Windows programmet Indesign, til at designe nyhedsbreve med , bla. til at arrangere biller og tekst i et dokument, og så sender han det ud til hans venner som et nyhedsbrev.. Indesign er det eneste program han bruger på hans Windows maskine, ellers bruger han Linux Ubuntu og Ubuntu Mate, og han har også prøvet andre Linux distros til alt det andet,,,men han vil så gerne finde et open source Linux program som alternativ til Indesign,,,i det han er led og ked af Windows og tilhørende programmer,,,han har prøvet Scribus og libreoffice Impress, men de kan slet ikke det han har brug for, -- siger han...er der en behjælpelig sjæl derude der kender et godt alternativ til Indesign???- han har endda prøvet at køre Indesign i en "virtuel Box" i Ubuntu,,,men det blev vist noget rod..
Venlig hilsen
Bamses8700

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Alternativ til Indesign.  Emnet er løst

Indlægaf AJenbo » 27. jun 2017, 21:40

Laver han PDF'er som han sender? Jeg ville mene Scribus er svare, jeg har selv en udannelse i brug af InDesign og Quark (største konkurent) og syndes det dækker hvad jeg kunne finde på at bruge InDesign til så du må nok være lidt mere præcis omkring hvad det er. Måske kræver det noget vejledning for at kunne bruge det lige så godt som personen er blevet til Adobe InDesign.

Det kan også lade sig gøre at køre InDesign CS6 via Wine.
https://appdb.winehq.org/objectManager. ... &iId=26506

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Alternativ til Indesign.

Indlægaf thj01 » 29. jun 2017, 00:57

Scribus er svaret i den anledning. Det som din ven må arbejde med er at lære det workflow som Scribus har ....

Det som reelt adskiller adobes produkter fra deres opensource alternativer er, at Adobe har ressourcerne til at udvikle en langt række plugins, der gør mange arbejdsprocesser hurtigere. Og disse pluguns effekt skal man lære at lave selv.

F.eks. så er Photoshops funktion Clearity reelt ikke andet end en plugin der lavere mere kontrast i billedet ud fra en række setting. Det er så det man skal lære at justere sit kontrast værktøj til i GIMP'en
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Yandex [Bot] og 0 gæster