Installation af Java giver fejl (--> skal bruges til Minecraft) Emnet er løst

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Installation af Java giver fejl (--> skal bruges til Minecraft)

Indlægaf Christian.Arvai » 12. jun 2017, 16:15

Den nemmeste måde at kontrollere Java på pt. , er at smutte en tur forbi Netbank eller Borger.dk og afprøve NemID. Hvis at du kan logge ind disse steder, er alt hvad der har med Java at gøre korrekt installeret.

Det kunne være at det skulle med i guiden, så folk kender den metode. Dog ved jeg at NemID snart får en afløser, så spørgsmålet er om vi skal rode med at ændre guides, hvis at det alligevel ikke virker om et halvt år (eller hvornår de får lavet det nye færdigt).

Virker Minecraft nu?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Installation af Java giver fejl (--> skal bruges til Minecraft)

Indlægaf AJenbo » 12. jun 2017, 16:34

@Christian.Arvai det er efterhånden længe siden NemID skiftede væk fra Java så det får du ikke tæstet så meget ved (jeg har ikke java installeret, men kan fint logge ind på de nævnte sider). Desuden ville det ud over Java også kræve at browser plugin'et også er installeret så det ville også kunne have fejlet i en situation hvor lokale programmer (eks. minecraft) ville have fungeret. Generelt ville jeg også fra råde at have jave browser plugin installeret ved mindre det er noget man faktisk har brug for.

Måske en bedre måde at teste er at tjekke versionen fra terminalen

Kode: Vælg alt

java -version

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Installation af Java giver fejl (--> skal bruges til Minecraft)

Indlægaf Christian.Arvai » 13. jun 2017, 20:31

AJenbo skrev:@Christian.Arvai det er efterhånden længe siden NemID skiftede væk fra Java så det får du ikke tæstet så meget ved (jeg har ikke java installeret, men kan fint logge ind på de nævnte sider). Desuden ville det ud over Java også kræve at browser plugin'et også er installeret så det ville også kunne have fejlet i en situation hvor lokale programmer (eks. minecraft) ville have fungeret. Generelt ville jeg også fra råde at have jave browser plugin installeret ved mindre det er noget man faktisk har brug for.

Måske en bedre måde at teste er at tjekke versionen fra terminalen

Kode: Vælg alt

java -version

Sry, det havde jeg lige glemt.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Installation af Java giver fejl (--> skal bruges til Minecraft)

Indlægaf zob » 14. jun 2017, 00:23

Måske er dette årsagen

http://www.webupd8.org/2017/06/why-orac ... rs-no.html

Jeg ville personligt holde mig til version 8.

UsingBlanks
Indlæg: 16
Tilmeldt: 19. feb 2017, 14:37

Re: Installation af Java giver fejl (--> skal bruges til Minecraft)

Indlægaf UsingBlanks » 14. jun 2017, 21:22

Efter jeg kørte sidste kodestump virker det nu!

Jeg er meget taknemmelig for jeres hjælp :)

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster