Fastboot / ADB Ubuntu 14.04 LTS 64 bit?

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Fastboot / ADB Ubuntu 14.04 LTS 64 bit?

Indlægaf Spotten » 24. apr 2017, 22:42

Hej.

Jeg sidder med et lille problem da jeg forsøger at få liv i min mobil igennem Virtual box med Windows 7 installeret samt ADB og Fastboot, problemet er bare min tlf er løbet tør for strøm og powerknappen virker ikke, så jeg har før haft held med at sætte den til PC`en og så få den startet op på den måde, men nu har jeg ved en fejl fået slået fastboot mode til på tlf og når jeg forsøger at starte den op via USB stik på PC`en så sker der nu ingenting.

Jeg har ikke kunne finde programmer til Ubuntu hvor dette virkede, men jeg kan forstå Ubuntu 16.04LTS understøtter det, men jeg ville egentlig bare se om jeg kunne få den startet op på en anden måde inden jeg roder mig ud i at geninstallere systemet.

I Windows 7 i CMD ser det ikke ud til den finder min tlf da den jo er slukket.

På forhånd tak! :)
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5516
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Fastboot / ADB Ubuntu 14.04 LTS 64 bit?

Indlægaf Klaus Rasmussen » 25. apr 2017, 00:44

Sparsomme oplysninger, men hvis det er en android-telefon du har kan min post her måske hjælpe dig:

https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=21237
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Fastboot / ADB Ubuntu 14.04 LTS 64 bit?

Indlægaf Spotten » 25. apr 2017, 01:56

Klaus Rasmussen skrev:Sparsomme oplysninger, men hvis det er en android-telefon du har kan min post her måske hjælpe dig:

https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=21237


Ja, det har du ret i, det må i undskylde, det er en Android 5.1 med Cyanogenmod 12.1, Lenovo ZUK Z1

Jeg er ved at afprøve med en LIVE udgave af Linux mint da jeg blev lidt ked af at se Ubuntu stadig har et lidt kedeligt look ud af pakken! :) Så må vi se om det ADB virker deri.

Jeg kunne ikke få det til at virke under Ubuntu 14.04 LTS og heller ikke under VirtualBox med Windows 7 med ADB og fastboot installeret, dog fandt ingen af dem min tlf da den ikke var tændt og var frosset fast i "Fastboot Mode" skærmen, så den fik lov at løbe helt tør og efter en masse forsøg tændt den endelig igen, men dette må jeg finde en holdbar løsning på så jeg ved hvad jeg skal gøre fremover da jeg ikke gider gætte mig frem til det når det tit ikke virker alligevel! :)
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5516
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Fastboot / ADB Ubuntu 14.04 LTS 64 bit?

Indlægaf Klaus Rasmussen » 25. apr 2017, 08:58

Spotten skrev:dog fandt ingen af dem min tlf da den ikke var tændt og var frosset fast i "Fastboot Mode" skærmen

Tror ikke det var derfor. Læg mærke til den skal være i developer-mode for at kunne registreres.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Fastboot / ADB Ubuntu 14.04 LTS 64 bit?

Indlægaf Spotten » 25. apr 2017, 15:08

Klaus Rasmussen skrev:
Spotten skrev:dog fandt ingen af dem min tlf da den ikke var tændt og var frosset fast i "Fastboot Mode" skærmen

Tror ikke det var derfor. Læg mærke til den skal være i developer-mode for at kunne registreres.


Det er min tlf altid da jeg bruger ADB, hvis ikke jeg slår Developer til så er ADB disablet.

Jeg tror den SKAL være tændt før det virker, min tlf var jo slukket og jeg kunne jo ikke bare tænde den.

Men nu har jeg installeret Linux Mint Mate og min tlf popper selv frem modsat før hvor jeg skulle bruge både Virtualbox og Windows, men nu spiller det.

Bliver spændende at se om den også kan boote min tlf op når den løber tør igen, det var mit problem.

Normalt holder jeg bare vol up/down nede mens jeg sætter USB i røven på tlf og så starter den op, men når kvick-opstart er slået til "Fastboot mode", så går den i Fastboot mode og det er lidt noget rod når man blot forsøger at tænde sin tlf med en ødelagt power knap.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Fastboot / ADB Ubuntu 14.04 LTS 64 bit?

Indlægaf Toddvarg » 28. apr 2017, 17:07

Spotten skrev:Hej.

Jeg sidder med et lille problem da jeg forsøger at få liv i min mobil igennem Virtual box med Windows 7 installeret samt ADB og Fastboot, problemet er bare min tlf er løbet tør for strøm og powerknappen virker ikke, så jeg har før haft held med at sætte den til PC`en og så få den startet op på den måde, men nu har jeg ved en fejl fået slået fastboot mode til på tlf og når jeg forsøger at starte den op via USB stik på PC`en så sker der nu ingenting.

Jeg har ikke kunne finde programmer til Ubuntu hvor dette virkede, men jeg kan forstå Ubuntu 16.04LTS understøtter det, men jeg ville egentlig bare se om jeg kunne få den startet op på en anden måde inden jeg roder mig ud i at geninstallere systemet.

I Windows 7 i CMD ser det ikke ud til den finder min tlf da den jo er slukket.

På forhånd tak! :)

Det er vel kun når du skal installere twrp at du bruger fastboot og siden du har installeret cm, så har du vel gjort det gennem twrp eller cwm. Hvilket mobil er det du har? kan du ikke komme fra fastboot til recovery og så genstarte system.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Fastboot / ADB Ubuntu 14.04 LTS 64 bit?

Indlægaf Spotten » 30. apr 2017, 20:21

Toddvarg skrev:
Spotten skrev:Hej.

Jeg sidder med et lille problem da jeg forsøger at få liv i min mobil igennem Virtual box med Windows 7 installeret samt ADB og Fastboot, problemet er bare min tlf er løbet tør for strøm og powerknappen virker ikke, så jeg har før haft held med at sætte den til PC`en og så få den startet op på den måde, men nu har jeg ved en fejl fået slået fastboot mode til på tlf og når jeg forsøger at starte den op via USB stik på PC`en så sker der nu ingenting.

Jeg har ikke kunne finde programmer til Ubuntu hvor dette virkede, men jeg kan forstå Ubuntu 16.04LTS understøtter det, men jeg ville egentlig bare se om jeg kunne få den startet op på en anden måde inden jeg roder mig ud i at geninstallere systemet.

I Windows 7 i CMD ser det ikke ud til den finder min tlf da den jo er slukket.

På forhånd tak! :)

Det er vel kun når du skal installere twrp at du bruger fastboot og siden du har installeret cm, så har du vel gjort det gennem twrp eller cwm. Hvilket mobil er det du har? kan du ikke komme fra fastboot til recovery og så genstarte system.


Jeg er ikke bekendt med de fine udtryk, kun nogle af dem! :D

twrp? Hvad er det? Jeg har købt en tlf med Cyanogenmod 12.1 og Android 5.5, jeg har ikke selv rodet med den, den er som købt.

Jeg har bare fået ødelagt powerknappen på tlf og skal derfor bruge PC`en hver gang den løber tør og skal starte op igen! :) Så vidt jeg kan se skal man bare holde VOL +/- knapperne inde og sætte USB i røven på den for at få den til at tænde. (Lenovo ZUK Z1).

Jeg kan intet gøre i fastboot mode, andet end at lade den løbe helt tør og forsøge igen og igen til den laver en fejl der gør den vælger at starte op! :D
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Fastboot / ADB Ubuntu 14.04 LTS 64 bit?

Indlægaf Toddvarg » 30. apr 2017, 21:01

Så vidt jeg ved og det er meget jeg ikke ved :D , så er Cyanogenmod 12.1 bygget på android 5.1 og jeg tror kun oneplus 1 mobilen blev solgt med Cyanogenmod originalt installeret på. Derfor antog jeg at du havde installeret Cyanogenmod 12.1 på den selv og også åbnet hvad man kalder bootloaderen, og installeret et andet recoverey. Siden du ikke har gjort alt dette, kan jeg godt forstå at det ikke gav nogen mening. Det virker som om du har fået løst det på den måde du plejer, siden du har sat flueben i den første post.

Måske skal du åbne mobilen op og installere noget system på den, så du måske kan starte den op på andre måder :)

Hvis du kan li sådant, så findes det mange muligheder inde på https://www.xda-developers.com/
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Fastboot / ADB Ubuntu 14.04 LTS 64 bit?

Indlægaf Spotten » 30. apr 2017, 23:01

Toddvarg skrev:Så vidt jeg ved og det er meget jeg ikke ved :D , så er Cyanogenmod 12.1 bygget på android 5.1 og jeg tror kun oneplus 1 mobilen blev solgt med Cyanogenmod originalt installeret på. Derfor antog jeg at du havde installeret Cyanogenmod 12.1 på den selv og også åbnet hvad man kalder bootloaderen, og installeret et andet recoverey. Siden du ikke har gjort alt dette, kan jeg godt forstå at det ikke gav nogen mening. Det virker som om du har fået løst det på den måde du plejer, siden du har sat flueben i den første post.

Måske skal du åbne mobilen op og installere noget system på den, så du måske kan starte den op på andre måder :)

Hvis du kan li sådant, så findes det mange muligheder inde på https://www.xda-developers.com/


Hvis du kigger på den model Lenovo ZUK Z1 leveres den med Cyanogenmod 12.1 og Android 5.1 opgraderbar til 6.0 skrives der.

Der er også en del andre Lenovo der leveres med Cyanogenmod har jeg set, Lenovo er jo det gode gamle IBM, og nu MASER de sig virkelig frem på mobil markedet og jeg er super tilfreds med min ZUK Z1! :-)

Løst og løst, det burde virke nu, grunden til jeg havnede i Fastboot menu var fordi det ved en fejl var slået til i tlf! Det er nu slået fra så næste gange BURDE den gøre som beskrevet tidligere! Så burde jeg kunne genstarte den den vej! ;-) Håber jeg! :-D

Jeg kunne måske godt tænke mig at rode med det på min tlf en dag, men lige pt er jeg godt tilfreds med den selvom der er nyere Cyanogenmod ude og nyere Android end den jeg har, det virker, dog er den ikke rootet så hvis jeg skulle installere andet skulle den da rootes først ikke? Var den rootet kunne jeg jo genstarte den via terminalen, men det må man ikke som bruger! :-)
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Fastboot / ADB Ubuntu 14.04 LTS 64 bit?

Indlægaf Toddvarg » 1. maj 2017, 11:21

Hvis du på et tidspunkt vil have det sjov med mobilen, så er det mange spændende android versioner der ude. Root bruger man mere hvis man skal installere visse programmer fra google play der skal kunde gå ind i systemet. Flere og flere udviklere begynder at bruge "magisk" for at lave root og ikke superSu, dog virker det mere som en en præference. Det er ikke nødvendigt med root for at installere nye rom, men mange installere det ligevel, da de gerne vil dybere ind i systemene. For at installer rom skal man have twrp installeret og man skal have en åben bootloader. Nogle mobilen som sony kan man installere twrp uden åben bootloader, fordi hvis man åbner den, mister man nogle camerafunktioner. Læs om din mobil og hvad konsekvensen er hvis man installerer en custom-rom er. Man skal huske hvad de alle siger og det er at du gør det her på eget ansvar og hvis noget sker er ikke de ansvarlig. Når man flasher, kan det gå galt og du kan ende op med en mursten istedet, men ellers er det sjovt at lege :D

Inde på xda siderne, som man kan stole på, finder man en del om din mobil

1.https://forum.xda-developers.com/zuk-z1
generel oversigt

2.https://forum.xda-developers.com/zuk-z1/development
forskellige rom, gå efter de som er "official"
https://forum.xda-developers.com/zuk-z1/development/official-zui-v2-5-358st-t3597427 den her er f.eks nougat 7, der kan man læse i op og i post #2 hvad man kan gøre hvis det går galt.

3.https://forum.xda-developers.com/zuk-z1/general/guide-how-to-unlock-root-install-twrp-t3394037 Hvordan man kan installere recovery, så det er lettere at flash forskellige rom og root. Læs altid section 1 af posten (OP), så undgår du mange problem. Det er mange inde på de tråder som kører på, og ender nogle gange op med problem, mest relateret til at de ikke læste den første post grundigt. Der hvor du skal bruge forskellige adb kommandeoer (se punkt 3, 4, og 5), det kan du også gøre fra ubuntu. Jeg bruger kun ubuntu.
Jeg sender dig nogle link hvor de bruger linux.

4.https://forum.xda-developers.com/meizu-pro-5/how-to/how-to-ubuntu-to-android-meizu-5-pro-t3395995 Den her tydeliggjorde for mig hvordan jeg skulle flashe recovery med ubuntu. Du skal selvfølgelig passe på at du flasher den rette recovery.fil.

5.Den fil du skal bruge er den her https://dl.twrp.me/Z1/ det kan du checke ved at læse op (se link under punkt 3)

6. Hvis muligt, check altid md5sum på de filer du downloader. Meget enkelt i ubuntu. Åbn en terminal og skriv md5sum (mellemrum) og træk filen ind i terminalen (enter) og sammenlign med den som står på hjemmesiden. Jeg kopiere verdien fra terminalen og fra hjemmesiden ind i gedit og laver en søg, nem måde at checke.

Håber jeg ikke har fået dig stoppet med at lege med mobilen, når det går godt, så er det sjovt :)
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Google [Bot] og 0 gæster