Nautilus 3.20.1 viser ikke Andre Steder Emnet er løst

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Nautilus 3.20.1 viser ikke Andre Steder  Emnet er løst

Indlægaf Jimmyfj » 9. sep 2016, 19:21

Nautilus vil af en eller anden grund ikke vise "Andre Steder" hvilket forhindrer at selv om du starter Nautilus i root-tilstand, så kan du ikke tilgå system-filer og -mapper. Nogen forslag til hvad det kan skyldes?

PS jeg kører 16.10

Edit: Det handler om Nautilus version 3.20.2

(Løsning var at installere Caja fil manager og bruge den i root-tilstand for at kunne redigere systemfiler og mapper. En nem løsning men Nautilus skal vise de systemfiler i root-tilstand. Venter på en mulig opdatering til Nautilus som muligvis vil afhjælpe fejlen, for jeg kan ikke se hvad man kan gøre).
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Nautilus 3.20.1 viser ikke Andre Steder

Indlægaf Jimmyfj » 9. sep 2016, 23:44

Efter en opdatering af systemet, hvor der også var opdateringer med til Nautilus, og en hurtig genstart af systemet virker Nautilus pludselig som den skal. Den viser Andre Steder og du kan igen starte Nautilus i root-tilstand og tilgå system-filer -mapper. Så det er jo helt rart at se.

Kører du 16.10 så vær sikker på at holde dit system opdateret. Jeg vil anbefale, at du bruger "apt update" og "apt full-upgrade" til at holde dig up to date.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Nautilus 3.20.1 viser ikke Andre Steder

Indlægaf AJenbo » 10. sep 2016, 04:34

16.10 er stadig i beta så små problemer som dette må forventes

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster