Thunderbird Spam-opsætning

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
naucher
Indlæg: 359
Tilmeldt: 23. jan 2009, 21:14
IRC nickname: naucher
Geografisk sted: Aabenraa

Thunderbird Spam-opsætning

Indlægaf naucher » 8. aug 2016, 20:14

Jeg modtager for tiden jævnligt mails fra en af mine venner - og alle disse mail kaster Thunderbird (med hjælp fra SpamAssassin) disse mails i Spam-mappen.

Jeg forsøger at fortælle TB (via Spam-indstillinger), at den skal lade mails, hvor afsenderen står mit adressekartotek, i fred - og ikke kalde dem for SPAM
Men lige lidt hjælper det ... næste gang min ven skriver til, skal jeg finde hans mail i spam-mappen.

Hvad kan jeg gøre ved det :?:
Jeg tænkte, at jeg måske kunne slette den fil, som indeholder disse spam-opsætninger ... og så opsætte det forfra. Men hvilken fil er det?
De bedste hilsner
Naucher

Begejstret Bruger
Lenovo Thinkpad L15 (årg. 2023) | 16,0 GB RAM | 400 GB disk || Ubuntu 23.10
Lenovo Thinkpad S540 (årg. 2014) | 8,0 GB RAM | 400 GB disk || Ubuntu 22.04LTS

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Thunderbird Spam-opsætning

Indlægaf lath » 8. aug 2016, 20:56

naucher skrev:Jeg modtager for tiden jævnligt mails fra en af mine venner - og alle disse mail kaster Thunderbird (med hjælp fra SpamAssassin) disse mails i Spam-mappen.

Jeg forsøger at fortælle TB (via Spam-indstillinger), at den skal lade mails, hvor afsenderen står mit adressekartotek, i fred - og ikke kalde dem for SPAM
Men lige lidt hjælper det ... næste gang min ven skriver til, skal jeg finde hans mail i spam-mappen.

Hvad kan jeg gøre ved det :?:
Jeg tænkte, at jeg måske kunne slette den fil, som indeholder disse spam-opsætninger ... og så opsætte det forfra. Men hvilken fil er det?


Hvis du har kommet til at sætte flueben ud for SPAM på en eller flere af dine venners email, så er TB af den overbevisning af mails der kommer derfra er SPAM.
Gå ned i SPAM mappen og marker en email som ikke SPAM (du skal muligvis åbne den først).
Gør det samme for hver vens email der er i SPAM mappen, og hånd sorter så resten.

Hvis det ikke virker ...
Der er en filter funktion du kan bruge - er du heldig så kører TB filter algoritmerne, før den kører SPAM algoritmen - og dine venners emails lander så ikke i SPAM mappen.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

naucher
Indlæg: 359
Tilmeldt: 23. jan 2009, 21:14
IRC nickname: naucher
Geografisk sted: Aabenraa

Re: Thunderbird Spam-opsætning

Indlægaf naucher » 8. aug 2016, 21:41

Hej Lath

Tak for svar.
De to muligheder, du nævner, havde/har jeg prøvet - uden effekt :(
De bedste hilsner
Naucher

Begejstret Bruger
Lenovo Thinkpad L15 (årg. 2023) | 16,0 GB RAM | 400 GB disk || Ubuntu 23.10
Lenovo Thinkpad S540 (årg. 2014) | 8,0 GB RAM | 400 GB disk || Ubuntu 22.04LTS

Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Thunderbird Spam-opsætning

Indlægaf Ivan » 8. aug 2016, 22:40

Hvis det er Thunderbirds indlærte data du vil slette, så er der en knap til det

tb.png
tb.png (49.43 KiB) Vist 536 gange
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster