BACKUP - Hvad gør man ??? Emnet er løst

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
vovsen
Indlæg: 432
Tilmeldt: 25. sep 2009, 21:01
IRC nickname: vovsen
Geografisk sted: GENTOFTE

BACKUP - Hvad gør man ???  Emnet er løst

Indlægaf vovsen » 15. maj 2016, 18:11

Hej. STORE problemer med installationen af 16.04 opdateringer. Måtte installere fra DVD hvorved meget forsvandt.
Det viser sig så at der blev lavet backup med standard programmet "Sikkerhedskopier".

Disse kan imidlertid ikke læses af maskinen. Den har i øvrigt fået et nyt navn (det gamle fremgår af backupinfo) og jeg mener at kunne huske koden korrekt.
Der ligger adskillige stumper med samme dato i mappen på den separate harddisk.

Jeg fik lavet installation af '"Sikkerhedskopier" og lavede den første 'nye' i går.
Jeg kan finde denne i programmet til gendannelse af tilstanden. Klikker jeg på den viste dato kommer de tidligere datoer sandelig frem.
Jeg har så prøvet at installere den sidste S-kopi hvilket begynder at trille. Jeg angav dog drevet til en næsten ubenyttet partition for ikke at "lave for meget balade". Koden blev angivet og processen startede fint. Der blev bearbejdet en stor datamængde vedr. thunderbird (som er det interessante) og da den gik videre klikkede jeg på Annuller for at stoppe processen, da det yderligere ikke har interesse.
Kan dog ikke finde data nogen steder ???
I thunderbirdmappen ligger der kun EN relevant datafil (duy01jx5.default) som er korrekt angivet i programmet.
Så er spørgsmålet: Hvad sker der, når/hvis jeg lader processen køre videre ?
Der er også lavet backup af Dropbox mappen, som jeg ikke ønsker retableret (sletter man tilkomne filer der er senere ???) :? :shock: :o

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: BACKUP - Hvad gør man ???

Indlægaf Jimmyfj » 15. maj 2016, 19:20

Jeg kan varmt anbefale dig at bruge programmet "Back In Time" som er meget enkelt at bruge.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: BACKUP - Hvad gør man ???

Indlægaf AJenbo » 15. maj 2016, 19:28

Under gendannelses processen burde du få et spørgsmål om hvor du vil gendanne filerne, når de så er gendannet kan du slette hvad du ikke vil have og flytte .thunderbird mappen til din hjemme mappe (slet den som thunderbird selv har oprettet)

vovsen
Indlæg: 432
Tilmeldt: 25. sep 2009, 21:01
IRC nickname: vovsen
Geografisk sted: GENTOFTE

Re: BACKUP - Hvad gør man ???

Indlægaf vovsen » 16. maj 2016, 12:49

Sidste backup under 15.10 var ret ny, så ændringerne til dato ville komme på automatisk.
Kørte programmet og slog Dropbox-funktionen fra, så der ikke kom virring i den boks.
Geninstallerede til oprindelig position og systemet gemmer åbenbart information, så kryptering med mere blev der ikke spurgt til denne gang. Jeg fulgte med i Home mappen og skiftede til visning af skjulte filer og hoppede til .thunderbird. Dér dukkede så de oprindelige filer op, og i profiles.ini stod linket til den oprindelige arkiveringsfil.
For en sikkerhedsskyld genstartede jeg maskinen, hvorefter det viste sig, at ALT det gamle var kommet hjem igen. :D
Så hentede systemet lige alle de manglende mails - så alt er nu opdateret og på plads igen.

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster