Alternativ til Ubuntu Tweak

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
zerben

Alternativ til Ubuntu Tweak

Indlægaf zerben » 22. apr 2016, 16:15

Hej.Jeg vil gerne vide om der er et program der er lige så godt til oprydning som Ubuntu Tweak?

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Alternativ til Ubuntu Tweak

Indlægaf Kurt Christensen » 22. apr 2016, 16:38

zerben skrev:Hej.Jeg vil gerne vide om der er et program der er lige så godt til oprydning som Ubuntu Tweak?

http://apt.ubuntu.com/p/bleachbit ?
Når lejligheden byder sig.

zerben

Re: Alternativ til Ubuntu Tweak

Indlægaf zerben » 22. apr 2016, 17:00

Hej.Jeg plejer at bruge Bleachbit men Tweak finder bla de gamle kerner og jeg plejer at afinstallere fjernskrivebord,spil og flere andre og de efterlader app data som tweak finder.Der plejer at være 4 kernel og 72 app som Bleachbit ikke fjerner.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Alternativ til Ubuntu Tweak

Indlægaf Kurt Christensen » 23. apr 2016, 11:02

zerben skrev:Hej.Jeg plejer at bruge Bleachbit men Tweak finder bla de gamle kerner og jeg plejer at afinstallere fjernskrivebord,spil og flere andre og de efterlader app data som tweak finder.Der plejer at være 4 kernel og 72 app som Bleachbit ikke fjerner.

Måske denne også kan bruges delvist?

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get check -y && sudo apt-get autoremove -y --force-yes && sudo apt-get clean -y --force-yes && sudo rm -rf $HOME/.local/share/Trash/files && sudo rm -rf ~/.evolution/mail/local/folders.db && sudo find ~/.thumbnails -type f -exec rm {} \; && sudo rm -rf /var/log/*.gz && sudo updatedb && sudo apt-get update -y && sudo apt-get upgrade -y --force-yes && sudo apt-get purge $(dpkg -l linux-{image,headers}-"[0-9]*" | awk '/ii/{print $2}' | grep -ve $(uname -r | sed -r 's/-[a-z]+//') | sed ':a;N;$!ba;s/\n/ /g')

Når lejligheden byder sig.

poulb
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12. jun 2010, 01:26

Re: Alternativ til Ubuntu Tweak

Indlægaf poulb » 23. apr 2016, 11:56

Kurt Christensen skrev:
zerben skrev:Hej.Jeg vil gerne vide om der er et program der er lige så godt til oprydning som Ubuntu Tweak?

http://apt.ubuntu.com/p/bleachbit ?

Hej
Har været glad for Ubuntu Tweak gennem flere år og har ikke haft problemer med de af programmet gennemførte "tweaks". Men det gælder ikke Bleachbit. Jeg havde lige installeret 16.04 på 2 testmaskiner og alt syntes at virke perfekt. Kørte Bleachbit og begge maskiner var smadret i netwærks opsætningen. Samba opsætningen var helt umulig og jeg kunne ikke redde dem.

Geninstalled og Bleachbit er - indtil andet viser sig - bandlyst på nogle af mine mask...

Andre erfaringer ?????
vh
Poul
Ubuntu Mate patron. Be a full Ubuntu MATE community member by helping to grow and sustain it.
Check... http://ubuntu-mate.org/blog/
and - please - note, that Ubuntu MATE 17.04 (in Beta). It is by now running both 32 and 64 bit arkitecture and on the Raspberry Pi 2 (ARMv7 proc.)
Check... https://ubuntu-mate.community/latest

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Alternativ til Ubuntu Tweak

Indlægaf Stra » 23. apr 2016, 12:37

Kurt Christensen skrev:Måske denne også kan bruges delvist?

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get check -y && sudo apt-get autoremove -y --force-yes && sudo apt-get clean -y --force-yes && sudo rm -rf $HOME/.local/share/Trash/files && sudo rm -rf ~/.evolution/mail/local/folders.db && sudo find ~/.thumbnails -type f -exec rm {} \; && sudo rm -rf /var/log/*.gz && sudo updatedb && sudo apt-get update -y && sudo apt-get upgrade -y --force-yes && sudo apt-get purge $(dpkg -l linux-{image,headers}-"[0-9]*" | awk '/ii/{print $2}' | grep -ve $(uname -r | sed -r 's/-[a-z]+//') | sed ':a;N;$!ba;s/\n/ /g')

Og hvad gør så lige den kommando. Sådan bare lige for en ordens skyld så man ved hvad man risikerer :-)
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Alternativ til Ubuntu Tweak

Indlægaf Kurt Christensen » 23. apr 2016, 17:49

Stra skrev:
Kurt Christensen skrev:Måske denne også kan bruges delvist?

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get check -y && sudo apt-get autoremove -y --force-yes && sudo apt-get clean -y --force-yes && sudo rm -rf $HOME/.local/share/Trash/files && sudo rm -rf ~/.evolution/mail/local/folders.db && sudo find ~/.thumbnails -type f -exec rm {} \; && sudo rm -rf /var/log/*.gz && sudo updatedb && sudo apt-get update -y && sudo apt-get upgrade -y --force-yes && sudo apt-get purge $(dpkg -l linux-{image,headers}-"[0-9]*" | awk '/ii/{print $2}' | grep -ve $(uname -r | sed -r 's/-[a-z]+//') | sed ':a;N;$!ba;s/\n/ /g')

Og hvad gør så lige den kommando. Sådan bare lige for en ordens skyld så man ved hvad man risikerer :-)

https://ubuntudanmark.dk/blog/artikler/ ... af-ubuntu/
Når lejligheden byder sig.

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], DotBot [Crawler] og 0 gæster