Chrome 32-bit discontinued - Alternativ

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Vinder
Indlæg: 217
Tilmeldt: 11. nov 2008, 14:57
IRC nickname: Vinder
Geografisk sted: Malmø

Chrome 32-bit discontinued - Alternativ

Indlægaf Vinder » 23. mar 2016, 09:03

Google har stoppet med at udsende opdateringer til Crome 32-bit og jeg gætter på et det er årsagen til at jeg under "sudo apt-get update" får en fejl hvor "Chrome" og "i386" nævnes?

Da jeg begyndte at anvende Ubuntu snart 10 år siden var browser-valget den præ-installerede Firefox, men da understøttelsen af Flash i denne ophørte gik jeg over til Crome som havde understøttelsen indbygget. Jeg har anbefalet Crome til venner og familie som ser videoklip som bare findes i formater der kræver Flash. Flere af dem har stadig gamle 32-bit computere som fungerer glimrende med Ubuntu, men er de nu "på spanden" eller findes der alternativer til fortsat at se deres videoer?
Ubuntu 20.04 på Intel NUC
Ubuntu 20.04 på Lenovo Thinkpad S440

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Chrome 32-bit discontinued - Alternativ

Indlægaf AJenbo » 23. mar 2016, 09:30

Firefox har stadig Flash undersøttelse, om end det er en lidt ældre udgave (Flash 11.2).

Du kan også prøve at se om Chromium fungere med flash fra Chrome

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Chrome 32-bit discontinued - Alternativ

Indlægaf Jimmyfj » 23. mar 2016, 09:55

Et alternativ kan være browseren Opera:

http://www.opera.com/computer

Jeg bruger den selv og er rigtig glad for den. Den er hurtig og kommer med mange addons.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Vinder
Indlæg: 217
Tilmeldt: 11. nov 2008, 14:57
IRC nickname: Vinder
Geografisk sted: Malmø

Re: Chrome 32-bit discontinued - Alternativ

Indlægaf Vinder » 23. mar 2016, 11:02

Tak. Jeg vil tage et kig på Opera.

Vil en løsning med Chromium fungere? Har 32/64-bit strukturen ingen betydning for Flash? Jeg går ud fra at jeg er nødt til at vælge at tage Flash fra 64-bit Chrome for at have en opdateret version.

Jeg var lidt upræcis i min formulering. Firefox har ganske rigtigt Flash-understøttelse frem til version 11.2, men jeg oplevede at nogle videoer krævede en nyere version. Chrome har som sagt været alternativet siden dengang.
Ubuntu 20.04 på Intel NUC
Ubuntu 20.04 på Lenovo Thinkpad S440

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Chrome 32-bit discontinued - Alternativ

Indlægaf AJenbo » 23. mar 2016, 12:51

Flash i Chrome køre i en form for virtuel miljø, jeg er ikke klar ovre om det har betydning om host er 64bit eller ej.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Chrome 32-bit discontinued - Alternativ

Indlægaf lath » 26. mar 2016, 19:11

Vinder skrev:Tak. Jeg vil tage et kig på Opera.

Vil en løsning med Chromium fungere? Har 32/64-bit strukturen ingen betydning for Flash? Jeg går ud fra at jeg er nødt til at vælge at tage Flash fra 64-bit Chrome for at have en opdateret version.

Jeg var lidt upræcis i min formulering. Firefox har ganske rigtigt Flash-understøttelse frem til version 11.2, men jeg oplevede at nogle videoer krævede en nyere version. Chrome har som sagt været alternativet siden dengang.


Pakken pepperflashplugin-nonfree virker fint på Chromium på 32-bit Ubuntu - mikroprocessoren i min netbook forstår ikke AMD64 maskinkode.

Installer ført chromium-browser og derefter pepperflashplugin-nonfree

Kode: Vælg alt

sudo apt-get -y --install-suggests install chromium-browser pepperflashplugin-nonfree

Kommandoen installerer uden at spørge om lov (-y), og den installerer også anbefalede pakker (du kommer til at sige ja til en licens ved installation af en MS font).
Hvis du ikke vil installere anbefalede pakker, så fjern --install-suggests fra kommandoen.

Du kan bruge chrome add-ons/chrome tilføjelser i en chromium browser.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster