Lave PDF til Impress / Excel

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Wrisberg
Indlæg: 250
Tilmeldt: 25. okt 2009, 22:10
Geografisk sted: Haslev, sjælland

Lave PDF til Impress / Excel

Indlægaf Wrisberg » 18. feb 2016, 11:58

Findes der et program der kan lave en pdf retur til xls ?

Min bror skulle have ny ubuntu installation, og vi lagde alle ( ALLE ) filer på en flash, og da de så skulle kopieres tilbage til den nye installation, var alle hans skabeloner til at skrive regninger, væk . . som de eneste, men det vigtigste.

Han har de fleste skabeloner ( sendte regninger ) på mail, i pdf, så hvis de kan konverteres tilbage, er der et lille håb for at han bliver glad igen :-)

Kender i nogle lette gode programmer som kan anbefales? Ingen af os er super tekniske, så de må ikke kræve latex eller lign.


MVH Jonas
Jonas Wrisberg

W520

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Lave PDF til Impress / Excel

Indlægaf AJenbo » 18. feb 2016, 14:31

PDF er mere en tegning end et dokument. Hvis der var nogen formler er det helt gået tabt.
Det kan godt lade sig gøre at konvatere PDF-er til Impress og Write, men det bliver ofte ikke det bedste resultat.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Lave PDF til Impress / Excel

Indlægaf zob » 18. feb 2016, 17:46

Jeg tror heller ikke på projektet med konverteringen. Men jeg synes ikke helt historien med de forsvundne dokumenter er afsluttet. Hvor blev de af? Det lyder som om der var andet på flash-drevet som ikke blev væk. Hvis I er sikre på at I lagde dem derover har jeg svært ved at forstå hvorfor/hvordan de skulle være blevet væk. Men måske glemte I dem, da I lavede backup'en? Kan vi lede lidt mere på det flash-drev?

Hvad med skyen? Han har ikke haft dem i dropbox, google drive eller lignende (ellers kunne det måske være en god idé til en anden gang)?

Og hvad med deja-dup? Var den sat op på den gamle installation til at tage backup's?

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Lave PDF til Impress / Excel

Indlægaf lath » 19. feb 2016, 20:04

Wrisberg skrev:Findes der et program der kan lave en pdf retur til xls ?

Min bror skulle have ny ubuntu installation, og vi lagde alle ( ALLE ) filer på en flash, og da de så skulle kopieres tilbage til den nye installation, var alle hans skabeloner til at skrive regninger, væk . . som de eneste, men det vigtigste.

Han har de fleste skabeloner ( sendte regninger ) på mail, i pdf, så hvis de kan konverteres tilbage, er der et lille håb for at han bliver glad igen :-)

Kender i nogle lette gode programmer som kan anbefales? Ingen af os er super tekniske, så de må ikke kræve latex eller lign.


MVH Jonas


Et program - lige meget hvilket - kan ikke genskabe informationer, som for altid er gået tabt.
Man kan meget med software, men det er ikke magisk IT sovs, og computere har en IQ på et flot rundt nul, 0.

Selv en myg er mere klog end en computer.

/Lrs
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster